بانک جهانی از هدر رفت سالانه ۱۰.۵ میلیارد مترمکعب گاز در ایران خبر داد و اعلام کرد ایران در رتبه سوم جهان از نظر پرت گاز قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۶۱۸۵۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، بانک جهانی در گزارشی از وضعیت هدر رفت گاز طبیعی در میادین نفت و گاز جهان اعلام کرد تلاش ها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در میادین نفت و گاز نتایج مثبتی داشته است.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی پرت گاز در میادین با کاهش 20 درصدی طی سال های 2005 تا 2012 مواجه شده است.

میزان پرت گاز در میادین نفت و گاز جهان طی سال 2005 بالغ بر 172 میلیارد مترمکعب بوده که این رقم در سال 2012 به 140 میلیارد مترمکعب رسیده است.

کاهش 20 درصدی پرت گاز در جهان طی این مدت که در نتیجه گازهای گلخانه ای کمتری روانه جو کرده است معادل خاموش شدن 52 میلیون خودرو بوده است.

بر اساس این گزارش ایران سومین مقام در جهان از نظر پرت گاز را دارد و در سال 2012 بالغ بر 10.5 میلیارد مترمکعب گاز در میادین این کشور سوخته و به هدر رفته است.

در عین حال میزان پرت گاز در ایران طی این سال نسبت به سال قبل اندکی کاهش داشته است.

در میان کشورهای جهان، روسیه بیش از بقیه پرت گاز دارد به طوری که در سال 2012 بالغ بر 35 میلیارد مترمکعب گاز در میادین این کشور به هدر رفته است.

نیجریه با پرت 15 میلیارد مترمکعبی در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته است. عراق با 10.4 میلیارد مترمکعب در رتبه چهارم و آمریکا با 5 میلیارد مترمکعب در رتبه پنجم از این نظر قرار گرفته اند.

کشورهای الجزایر، قزاقستان، ونزوئلا، عربستان و آنگولا نیز در رتبه های ششم تا دهم جهان از نظر پرت گاز در سال 2012 قرار گرفته اند.

ارسال نظرات