آیت‌الله اعرافی در اختتامیه دوره آموزش خبرنگاری بسیج میبد:

بالای۹۰% مهمانان جامعه‌المصطفی ازمشاهده پیشرفت‌های‌ایران بهت‌زده می‌شوند/باید شبکه عظیم رسانه‌ای استکبار را کنار بزنیم وشبکه‌های حق‌گرا ایجاد کنیم

امام جمعه میبد در مراسم اختتامیه دوره آموزش خبرنگاری بسیج میبد به بیان نکات راهبردی در حوزه اطلاع‌رسانی و بصیرت افزایی پرداخت.
کد خبر: ۸۵۶۱۸۵۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از "میبدما”،‌ عصر روز جمعه آیت الله اعرافی در اختتامیه دوره آموزشی خبرنگاری بسیج در میبد،  ابتدا ضمن تجلیل از کسانی که در برگزاری این دوره مشارکت داشته‌اند، گفت: بایستی از بسیج رسانه و همچنین اساتید حاضر در این دوره به ویژه جناب آقای اخلاقی که سرمایه ادبی استان هستند، تقدیر و تشکر نمود.

وی در ادامه به تبیین یک نکته اخلاقی پرداخت و گفت:‌ دین، پیامبران و کتب آسمانی هم به نوعی رسانه‌هایی فراتر از رسانه‌های مادی هستند و افق‌های فرامادی و معنوی را به روی انسان باز می‌کنند.

امام جمعه میبد دو تولد را برای انسانها قابل تصور دانست و افزود: تولد مادی و طبیعی انسان از پدر و مادر است و از این جهت والدین دو حق بر گردن انسان دارند؛ یکی زحمتی که برای ما می‌کشند و دیگری به واسطه آنکه آنان مجرای فیض و واسطه حیات و تکون انسان هستند.

وی تولد معنوی را دومین تولد انسان قلمداد کرد و گفت:‌ تولد معنوی به این معناست که ما از حیات مادی تولد پیدا کنیم و عالم غیب و قدس را لمس و حس کنیم و این رسالت پیامبران و ائمه اطهار(ع) است.

وی افزود: ممکن است کسی در این عالم بیاید و اصلا تولد دوم نداشته باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر کم‌ارزش بودن تولد مادی نسبت به تولد معنوی، خاطرنشان ساخت: میلاد حقیقی، تولد معنوی است و در این ملاک و معیار، پیامبر(ص) و امام علی(ع) پدران ما محسوب می‌شوند؛ کما اینکه پیامبر(ص) فرمود: انا و علی ابواها هذا الامه.

وی افزود: به همان میزانی که میلاد معنوی نسبت به تولد مادی واجد ارزش است، هر کس که بتواند در ایجاد این تولد معنوی نقش‌آفرینی کند نیز شایسته ارزش و احترام بیشتری است و اگر رسانه، سایت و نشریه ما در خدمت بینش و تعالی انسان قرار گیرد و موجب ولادت معنوی انسان شود، ارزشمند است و الا ارزشی و انسانی نیست.

آیت الله اعرافی در بخش دوم سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت موضوعات و مسائل مهارتی در آموزش خبرنگاری گفت: در کنار این موارد بایستی به مفاهیم دینی در این دوره‌ها توجه شود و رسانه به لحاظ فقهی، اخلاقی و فلسفی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با یادآوری اهمیت شبکه‌سازی در عرصه رسانه و ضمن اشاره به اقداماتی که در این راستا در جامعه المصطفی انجام گرفته، خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد قدرت رسانه‌ای دنیا در دست آمریکا و اذناب او و جریانات انحرافی و باطل است و این بالاترین فاجعه برای بشریت است؛ چرا که قرن‌هاست جهان با تولیدات آنها اداره شده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: بیش از ۹۰ درصد مهمانان جامعه المصطفی وقتی به ایران می‌آیند از مشاهده پیشرفت‌ها و واقعیات ایران بهت زده می‌شوند چرا که مغز آنان از تولیدات رسانه‌های استکباری پر شده و نگاهشان به ایران، سیاه مطلق است.

وی گفت: برخی از اهل تسننی که به ایران می‌آیند با مشاهده قرآن‌های چاپ ایران تعجب می‌کنند و قبل از آن در اثر تبلیغات دروغ تصور می‌کردند قرآن شیعیان با قرآن اهل تسنن تفاوت دارد!

آیت الله اعرافی علت این امر ار وارونه جلوه دادن حقایق دنیا توسط رسانه‌های استکباری دانست و افزود: ما اهل مقاومت، جهاد و برهان هستیم و باید این شبکه عظیم اهریمنی را کنار بزنیم و شبکه‌های جدید حق‌گرا و ناظر به مسائل بشری را ایجاد کنیم و البته در این مسیر باید نگاه شما کلان‌تر از میبد و یزد باشد.

گفتنی است اولین دوره آموزش خبرنگاری بسیج میبد با همکاری بسیج رسانه و روابط عمومی ناحیه بسیج میبد از دهم تا بیست و یکم مرداد ماه در آمفی تئاتر بیمارستان میبد و کانون جوانان بسیج این شهرستان برگزار شد و طی این دوره بیش از سی نفر از علاقمندان آموزشهای مقدماتی خبرنگاری را تحت نظر اساتید مجرب فراگرفتند و قرار است پس از طی دوره کارورزی، منتخبین این دوره در دوره آموزش خبرنگاری پیشرفته شرکت کنند.

ارسال نظرات