خبرهای داغ:
نوجوان معلول ۱۵ ساله باغملکی با اهداء عضو، زندگی را به سه نفر هدیه کرد.
کد خبر: ۸۵۶۱۷۸۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خوزستان: سپهر کردزنگنه نوجوان ۱۵ ساله معلول جسمی حرکتی ساکن روستای سرله از توابع بخش میداود شهرستان باغملک که از کودکی دچار معلولیت شده است و بنا به مشکلات جسمی از نعمت تحصیل در مدارس محروم مانده و بنا به گفته خودش همواره شوق خواندن و یادگیری در دلش موج می زد.

 

با پیگیری اداره سوادآموزی شهرستان و بدنبال طرح پیگیری باسوادی، سپهر که بازمانده از تحصیل بود، شناسایی شد و با تلاش یکی از معلمان روستا باسواد گردید و لبخند بر لبانش جاری شد.

 

سپهر که از هوش و استعدادی فوق العاده برخوردار بود بعد از گذشت چندین ماه از جشن باسوادی با سردردهای مزمن روبرو می شود که بعد از مراجعه به پزشک متوجه یک حفره در مغزش می شوند.

 

بعد از چندی این نوجوان معلول باغملکی مورد عمل جراحی قرار گرفت و بعد از مدتی باز هم سردردهایش ادامه داشت که این بار بعد از مراجعه پزشکان گفتند مغزش متورم شده است.

 

سپهر بازهم مورد عمل جراحی قرار گرفت که این بار زیر عمل جراحی دوام نیاورد و جان به جان آفرین تسلیم کرد ولی خانواده سپهر در اقدامی خداپسندانه اعضا بدن سپهر را اهدا کردند و جان سه نفر را نجات دادند.

 

خانواده کردزنگنه هدف از اهدا عضو نوجوان خود را کسب رضای خدا و نجات جان بیماران نیازمند به پیوند اعضا عنوان کردند.

 

در همین خصوص سجاد غلامی رییس اداره بهزیستی شهرستان باغملک در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار کرد : سپهر کردزنگنه معلول جسمی حرکتی بود، ۱۰ سال زیر نظر بهزیستی باغملک پرونده و ذهن فوق العاده ای داشت ولی در شرایط آموزش پرورش اجازه به مدرسه رفتن به آن نمی دادند.

غلامی گفت : سپهر ۱۵ سال سن داشت که اخیرا یک نفر به صورت نهضتی به او سواد یاد داد و در همین مدت دعاها را می خواند، اهل نماز و مسجد رفتن هم بود.

وی به کار خداپسندانه خانواده کردزنگنه اشاره کرد و افزود : بعد از اینکه سپهر مرگ مغزی شد خانواده اش در عملی خداپسندانه کلیه ها و کبدش را اهدا کردند و جان سه نفر را نجات دادند.

رییس بهزستی باغملک با اشاره به اینکه هدف خانواده اش فقط رضای خدا بود نه چشم داشت مادی تاکید کرد : خیلی از انسان های مرفه که می توانند به دیگران کمک کنند ولی دریغ می کنند، حالا می بینیم یک فرد معلول حتی بعد از مرگش هم به دیگران کمک می کند و این یک درس و عبرت خوب می تواند برای انسان باشد.

غلامی گفت : به نظر من در اصطلاح معلول و واقعیت آن اختلاف زیادی وجود دارد، وقتی اسم معلول به گوش ما میخورد فردی در ذهن مان تداعی می شود که در گوشه خانه افتاده و هیچ کاری نمی تواند انجام دهد ولی وقتی با آنها برخورد می کنیم می بینیم چه کارهای خوبی می توانند انجام دهند.

وی در پایان اذعان کرد: چه روح بزرگی خداوند به خانواده سپهر داده است و چه فرصت خوبی خدا به این معلول داد که توانست جان سه انسان دیگر را نجات دهد.

 

شاید تا کنون این جمله را بارها شنیده باشید که "معلولیت، محدودیت نیست” اما این جمله تنها یک شعار توخالی نیست بلکه برای اثبات آن شواهد فراوانی وجود دارد که یکی از این شواهد «مرحوم سپهر کردزنگنه» این نوجوان معلول ۱۵ ساله از خطه باغملک است که علاوه بر اینکه به خاطر مشکلات جسمی از نعمت تحصیل محروم نماند، حتی با مرگش هم خلق حماسه می کند و به چند نفر زندگی می بخشد و در واقع باید گفت "سپهر” سنگ تمام گذاشت

ارسال نظرات
پر بیننده ها