بیمارستان صحرائی «شهید مسعود مرادی» در خنداب دایر می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بیمارستان صحرائی شهید مسعود مرادی به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان از دهم تا ۱۳ شهریور در شهرستان خنداب دایر و تعداد ۸۰ پزشک متخصص و فوق تخصص به بیماران نیازمند‌ خدمات ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۶۱۷۷۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
محسن گلشن‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز، 7 شهریور در نشست خبری اصحاب رسانه استان از برپایی بیمارستان صحرائی در شهرستان خنداب خبرداد و گفت: این بیمارستان با نام بیمارستان شهید مسعود مرادی در مدرسه شبانه‌روزی حضرت فاطمه زهرا(س) روستای ایجان شهرستان خنداب دایر خواهد شد.

وی بیان کرد: بیمارستان صحرائی شهید مسعود مرادی به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی از دهم تا 13 شهریور ماه در این شهرستان دایر است و طی این مدت برای ارئه خدمات تخصصی و فوق تخصصی،  تعداد ۸۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در مدت ۴ روز به بیماران نیازمند در منطقه خدمات ارائه خواهند کرد.

گلشن‌زاده با بیان اینکه امسال سومین سال برپایی بیمارستان صحرائی در سطح استان مرکزی است افزود: ارائه خدمات بهداشتی درمانی رایگان به مردم محروم، غربالگری و شناسائی بیماری‌ها و نیازهای بهداشتی منطقه، برگزاری تمرین مانور مدیریت بحران، احیاء  روحیه جهاد و ایثار در حوزه سلامت و زمینه‌سازی جهت حضور مسئولان در مناطق محروم و آشنا شدن با مشکلات  از مهمترین اهداف برپایی بیمارستان صحرائی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی ارائه خدمات فوق تخصصی به محرومین منطقه را از دیگر اهداف برشمرد و اضافه کرد: کاهش ارجاع بیماران روستایی به بیمارستان مستقر در شهرها، کمک به محرومیت‌زدایی و ارتقاء سطح سلامت مردم در مناطق محروم از اهداف دیگری است که در راستای برپایی بیمارستان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات غربالگری و شناسایی بیماری‌ها و نیازهای بهداشتی منطقه توسط ۲۵ اکیپ پزشکی اعزامی انجام شده اظهار کرد: طی این فرایند ۵۸ هزار نفر غربالگری و از این تعداد ۶ هزار نفر به عنوان جامعه هدف، نیازمند دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی در حوزه درمان شناسایی شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: در این بیمارستان صحرائی 20 نوع تخصص درمانی در بخش‌های مختلف داخلی، عفونی، دندانپزشکی، جراحی عمومی، فوق تخصص جراحی عروق، فوق تخصص جراحی توراکس، غدد، زنان و زایمان، فوق تخصص نازایی، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، روانپزشکی و... به جامعه هدف ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک و شبکه بهداشت و درمان خنداب، مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان، سازمان انتقال خون استان، جمعیت هلال احمراستان، سپاه ناحیه خنداب، معاونت بهداشت و درمان سپاه روح‌الله و فرمانداری و ادارات شهرستان خنداب در برپایی این بیمارستان همکاری دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان اظهار کرد: کلیه خدمات بیمارستان برای مراجعه کنندگان رایگان بوده و سرویس ایاب ذهاب نیز در مدت این 4 روز جهت استفاده بیماران در نقاط مختلف شهرستان فراهم خواهد بود.

ارسال نظرات