قیمت نفت به 50 دلار رسید/ دخالت بازیگران بازار نفت برای افزایش قیمت

قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به 50 دلار افزایش یافت و به عقیده تحلیلگران، این افزایش بیشتر توسط بازیگران بازار تحمیل شده است تا بازار را از مبادلات کاهشی قیمت خارج کنند.
کد خبر: ۸۵۶۱۵۴۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، قیمت نفت در دومین روز پیش خریدهای آشفته به 50 دلار در هر بشکه بازگشت. حمله هوایی عربستان به یمن و نزدیک شدن طوفان به خلیج آمریکا و امکان توقف فعالیت پالایشگا‌ه‌ها به افزایش قیمت‌ها کمک کرد.

قیمت نفت در بیشتر روزهای هفته گذشته به علت سقوط بازار بورس روند کاهشی داشت و با التهاب مالی چین که بر آتش نگرانی رشد کند اقتصادی این کشور افزود، به کمترین رقم  6 سال و نیم اخیر (کمتر از 40 دلار در هر بشکه) سقوط کرد. با بهبود بازار  اوراق قرضه قیمت نفت در روز چهارشنبه بهبود یافت اما در روز جمعه علی‌رغم وضعیت آرام بازارهای اوراق قرضه، بیشتر افزایش یافت.

به گفته دلالان، ریسک‌های جدید سبب افزایش قیمت نفت شد. هواپیماهای عربستانی در یک حمله هوایی به یمن 10 نفر را کشتند، با نزدیک‌تر شدن طوفان استوایی «اریکا» به فلوریدا، نگرانی‌ها در مورد تاسیسات نفت و گاز در خلیج آمریکا تقویت شده است.

هر بشکه نفت برنت با 2.49 دلار  (5 درصد) آخرین روز بازارهای جهانی را با 50.05 دلار در هر بشکه به پایان برد. این نوع نفت تا 51 دلار نیز بالا رفته بود. نفت برنت هفته گذشته 10 درصد افزایش قیمت داشته است.

نفت خام آمریکا نیز به رشته کاهشی 8 هفته‌ای خود پایان داد و 2.66 دلار (6.3 درصد) افزایش یافت و 45.22 دلار در هر بشکه معامله شد. این نوع نفت با افزایش 3 دلاری تا 46 دلار بالا رفته بود. نفت خام آمریکا در هفته گذشته 12 درصد رشد قیمتی را تجربه کرد.

قیمت نفت آمریکا در 2 هفته گذشته 17 درصد افزایش ارزش داشت که بیشترین افزایش در 25 سال اخیر است اما قیمت‌ها همچنان نصف قیمت‌های سال گذشته است.

تجار به تاثیر فزونی عرضه در بازار اشاره کردند و گفتند، این افزایش بیشتر توسط بازیگران بازار تحمیل شده است تا بازار را از مبادلات کاهشی خارج کنند.

فزونی عرضه در بازار و تقاضای کمتر قیمت نفت را از یک سال پیش به نصف رسانده است. نگرانی در مورد اقتصاد چین نیز بر بازار در هفته‌های اخیر تاثیر گذاشته است. برخی از تحلیلگران می‌گویند: سقوط دو ماهه نزدیک به 30 درصدی قیمت نفت نشان می‌داد که بهبودی در راه بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار