خبرهای داغ:
در کارگاه کارآفرینی مطرح شد:

مسئله اشتغال به يکي از دغدغه‌هاي اصلي جوانان تبديل شده است

در کارگاه کارآفرینی مطرح شد: امروزه مسئله اشتغال به يکي از دغدغه‌هاي اصلي جوانان، خانواده‌ها و به تبع آن براي دولت‌ها تبديل شده است.
کد خبر: ۸۵۶۱۵۱۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج سپاه ناحیه امام حسن (ع) یک دوره کارگاه کارآفرینی توسط بسیج سازندگی سپاه  ناحیه امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه امام حسن (ع)  برگزار شد.

مهندس کوشامنش مربی جهاد سازندگی در این کارگاه یکروزگفت: امروزه مسئله اشتغال به يکي از دغدغه‌هاي اصلي جوانان، خانواده‌ها و به تبع آن براي دولت‌ها تبديل شده است اما متاسفانه اين تصور در جامعه رواج يافته که ايجاد اشتغال به صورت مستقيم از وظايف دولت است.

وی ادامه داد: نکته‌اي که بايد در اينجا به آن اشاره کرد، اين است که اگرچه دولت‌ها موظف به توسعه زيرساخت‌ها و ايجاد فضايي با ثبات در اقتصاد و کسب و کار هستند و همچنين مي‌بايست با وضع قوانين و افزايش حمايت‌هاي مختلف سعي در هدايت بخش خصوصي به توسعه کسب و کارهاي اشتغال‌زا داشته باشند، اما وظيفه اصلي به عهده بخش خصوصي است.

وی بیان کرد: دره عرصه‌ای که بخواهید فعالیت کنید باید از سه نظر قضیه رو بررسی نمائید، اینکه بازار کار،بُعد فنی کار می باشد، بحث مالی کارکه یکی از مهمترین مسائل برای کارآفرینان می باشد،این بحث علارقم اینکه ازهمه مهتر هست ولی کمرنگ دیده شده و  تخصصی کار نمی‌شود.

کوشامنش افزود: هنر کار آفرین این است که سرمایه اولیه خود را اضافه کند موفقیت کار در این است که سود کمتر فروش بیشتر و فروش بیشتر سود بیشتر.

وی اضافه کرد: در مراحل اول از هزینه های اضافی جلو گیری کرد و سرمایه خود را یکدفعه خرج نکرده در بعضی از مواقع اگر دستگاه دسته دومی هم انجام میشود لازم نیست حتما از دستگاه نوعتهیه نمائید که در اول کار سرمایه اولیه را فقط خرج لوازم بشود.

 

1008/پ20/ب 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها