استان مرکزی استانی انسان‌ساز و متخصص‌پرور است و با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب موجود از دولت یازدهم خواستاریم به ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها، مراکز دانش‌بنیان و حوزه‌های علمیه کشور توجه ویژه داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۶۱۴۱۱
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
آیت‌الله دری نجف ‌آبادی، نماینده ولی‌ فقیه در استان مرکزی روز گذشته، 6 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه این استان، ضمن توصیه به تقوای الهی، گفت: با استفاده از بصیرت و آگاهی باید بتوان جامعه را با معارف اهل بیت(ع) آشنا کرد و توجه به توصیه‌های ائمه‌ اطهار(ع) ما را به معارف آسمانی نزدیک‌تر می‌کند.

وی ضمن اشاره به این نکته که دعا سلاح مؤمن است و با استفاده از این سلاح می‌تواند حوائج خویش را به درگاه الهی عرضه دارد، اظهار کرد: افراد مؤمن و پرهیزگار باید سعی کنند تا حجاب و موانع را از دل‌های خویش دور ساخته و خود را به حضرت بارتعالی نزدیک‌تر کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی درباره خطابه در آئین سیاسی ـ عبادی نماز جمعه گفت: نحوه ارائه خطابه در این آئین از سوی امام رضا(ع) ترسیم شده است؛ از این‌رو مؤمنان در خطبه‌های اول با مباحث اعتقادی و دینی آشنا شده و در خطبه‌های دوم از مسائل روز دنیا و جامعه آگاهی پیدا می‌کنند.

خطیب جمعه اراک در ادامه اظهار کرد: ریشه بسیاری از توطئه‌ها و مناقشات سیاسی انتخاباتی قومی در نحوه بیان سخنان ناصواب و نادرست تعریف می‌شود که ممکن است منافع ملی و عزت و اقتدار ممکلت را زیر سؤال ببرد.

وی در ادامه ضمن تبریک فرا‌رسیدن هفته دولت و تقارن این ایام با دهه کرامت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامیداشت و اظهار کرد: این دو شهید دارای خصوصیات و ویژگی‌های رفتاری بسیار شاخصی بودند و همین عامل سبب شد تا به مقام شهادت نائل شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: هفته دولت فرصتی مغتنم است تا رجال سیاسی به استان‌ها و شهرستان‌ها سفر کرده و از نزدیک با مشکلات فرا‌روی مردم آشنا شده و با ریشه‌یابی درست در‌صدد رفع آن مشکلات برآیند.

وی در بخشی از سخنان خویش به ظرفیت‌های موجود در استان مرکزی نیز اشاره کرد و افزود: استان مرکزی استانی انسان‌ساز، تخصص پرور است؛ بنابراین با توجه به این ظرفیت‌ها از دولت یازدهم خواستاریم به ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها، مراکز دانش بنیان و حوزه‌های علمیه این خطه از کشور توجه ویژه داشته باشد.

آیت‌الله دری نجف آبادی اضافه کرد: رشد شتابان علمی یکی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ ازاین‌رو عنایت به بیانات ایشان در این رابطه نباید با غفلت همراه باشد و استان مرکزی با تربیت نیروهای خدوم و متعهد و با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت، مجلس اساتید و دانشگاه‌ها باید نسبت به این امر مهم اهتمام ویژه داشته باشد.

وی رویکرد و هدف اصلی فعالیت‌های مراکز آموزش عالی را رشد علمی دانست نه بازی‌های سیاسی و ادامه داد: بدون تردید دانشگاه‌ها باید زمینه‌ساز آزادی همراه با متانت، همفکری و همراهی برای حل مشکلات جامعه باشند، تقویت ارزش‌های اسلامی و انقلابی یکی از اهداف اصلی دانشگاه‌ها است که هیچ وقت نباید فراموش شود و در همین راستا رشد فرهنگی و اقتصاد مقاومتی در شرایط پسا تحریم بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه اراک ضمن تقدیر از فعالیت دولت یازدهم در مهار تحریم و تورم، تصریح کرد: با فعالیت‌های دولت تدبیر و امید شرایط مناسبی برای مهار تورم ایجاد شده؛ تورم همراه با رکود سمی مهلک برای اقتصاد است که با پویایی هرچه بیشتر و رشد و شکوفایی اقتصادی خواهیم توانست از این وضعیت نیز گذر کنیم.

این مقام مسئول در پایان استان مرکزی را استانی مستعد در حوزه نرم‌افزار و نخبگان دانشگاهی معرفی کرد و افزود: این استان به‌عنوان چهارمین استان صنعتی کشور شناخته می‌شود و وجود مشاهیر و مفاخری تأثیرگذار از این خطه گواهی بر این ادعاست که مردم استان مردمی بسیار فعال در تمامی عرصه‌های سیاسی،  فرهنگی و مذهبی هستند.

ارسال نظرات