یادواره سردار شهید حبیب الله داود آبادی و یکصد شهید شهر داود آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک عصر پنج شنبه در مصلی بیت المقدس این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۱۴۱۰
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
استاد حوزه و دانشگاه در این یادواره گفت: تاثیر فرهنگی یادواره شهدا در فضای جامعه با توجه به شرایط کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری از اهمیت بسیاری برخوردار است.
حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری افزود: جوانان و نوجوانان امروز ایران اسلامی واقعیت های جنگ تحمیلی و آرمان های شهدای گرانسنگ را درک نکرده و برگزاری یادواره های شهدا فرهنگ ایثار و شهادت و آرمان های شهدا را در جامعه نهادینه می کند.
وی ادامه داد: مهم ترین هدف برگزاری یادواره شهدا این است که بتوانیم با مطالعه سیر زندگی این عزیزان از اخلاقیات آنان الگو گیری کنیم.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: پیروزی و سربلندی ایران اسلامی در تمامی عرصه ها در جهان از برکت خون شهدایی است که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی جانانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند و اجازه دست درازی به خاک وطن را به دشمنان ندادند.
حجت الاسلام ماندگاری اظهار کرد: امروز انقلاب اسلامی بیش از هر چیز، خود را مدیون فداکاری و اخلاص شهدا و ایثارگران می داند و مسوولان وظیفه دارند با برگزاری چنین یادواره هایی فضای کشور را متاثر از عطر ایثار و شهادت کنند.
داودآباد در ۳۲ کیلومتری شمال غربی اراک - مرکز استان مرکزی - واقع شده و حدوده هزار نفر جمعیت دارد.
ارسال نظرات