خبرهای داغ:
در پی بازگشایی و آغاز به کار مجدد سفارت انگلیس در ایران:

انگلیس باید رویه استعماری خود را تغییر دهد

حجت الاسلام علی معبودی باتشریح مواضع ایران در برقراری ارتباط با انگلیس، دیدگاه ملت نسبت به این کشور و دیدگاه سیاسیش گفت: انگلیس باید رویه استعماری خود را تغییر دهد و با عقل انسانی با ایران رابطه برقرار کند.
کد خبر: ۸۵۶۱۳۸۱
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر(عجله تعالی فرج الشریف) در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج در ارتباط با آغاز به کار دوباره سفارت انگلیس در ایران گفت: انگلیس کشوری است که در طول زمان خصوصا طی 150 سال اخیر دشمنی و سیاه دلی اش را نسبت به ایران و منافع آن ثابت کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به منطق و فرهنگ بالای ایرانیان مسلما با بازگشایی دوباره سفارت انگلستان کنار می آیند ولی نه با روی خوش و یا استقبالی که در اخلاق ایرانیان می باشد.

حجت الاسلام معبودی با بیان رفتار دیپلماتیک صحیح ایران خاطر نشان کرد: ایران با هیچ کشوری جز رِژیم صهیونیستی که کشور نیز محسوب نمی شود قطع رابطه نکرده است. اما کشوری که همواره در جهت استعمار تلاش می کند و به تمامی کشور ها نگاهی سودجویانه دارد نمی تواند در جبهه دوستان ایران قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اینکه امروز می بینیم انگلیس خواستار برقراری دوباره روابط دیپلماسی شده تنها یک دلیل دارد و آن حضور در بازار های ایران و رساندن سود به جیب سرمتیه داران انگلیسی می باشد.

حجت الاسلام معبودی اذعان کرد: دلیل دیگری که می توان به آن به عنوان دلیل حضور انگلیس در ایران نگریست جای پا برای شیطنت است؛ بدیهی است که انگلیس برای ورود در امور ایران نیاز به یک تکیه گاه دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت انگلیس سر عقل آمده باشد و بر اساس عقل انسانی با ملت ایران برخورد کند نه با نیاتی که در گذشته داشته اند که اگر اینگونه باشد با برخورد قاطعانه رو به رو خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الامر (عجله تعالی فرج الشریف) مسئولین سیاست خارجی را عهده دار رفتار با انگلیسی ها دانست تصریح کرد: با توجه به نقش پررنگ انگلیس در فتنه سال 88 و ضرر هایی که در آن زمان وارد کرده و نیز برنامه هایی که در همان راستا در قبال ایران در نظر گرفته است باید به ایرانیان پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: ما به دنبال رابطه سازنده با تمامی ملل هستیم و صلح دوستی خود را به همه ثابت کرده ایم و اجازه نمی دهیم افکار استعماری بر این روند خدشه ای وارد کند.

حجت الاسلام معبودی در پایان خاطر نشان کرد: از دید ما تمام مستکبران دست در یک کاسه دارند و بر اساس منافع نامشروع مشترکشان عمل می کنند.کشور های منطقه و تمام کشور های آزاد مانند ملت ایران نگاه یکسانی به دولت استعماری دارند چرا که آنها کمتر از ایران از جانب انگلیس ضرر ندیده اند.

   

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها