مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار
مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار با اشاره به اینکه منتظر حصول نتایج توافق برای اعزام نیروی کار هستیم گفت:وزارت کار به تنهایی متولی ایجاد اشتغال نیست و یکی از راه‌های ایجاد شغل تکیه بر توان داخلی است.
کد خبر: ۸۵۶۱۳۷۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد اکبرنیا  درباره پیش‌بینی شرایط اعزام نیروی کار در شرایط پسا تحریم گفت: اکنون منتظر اثرات توافق هستیم.امیدواریم با توافقات هسته ای صورت گرفته رونق در بازار کار ایران ایجاد شود. در شرایط فعلی دستگاه ها نیز باید در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی از اشتغال جوانان حمایت کنند.

وی ادامه داد:یکی از راه‌کارهای ایجاد فرصت جدید شغلی حمایت از تولیدات ملی  است. در کنار این موضوع، در حال حاضر اعزام نیروی کار به خارج از کشور از طریق کاریابی‌ها انجام می‌شود، امید می‌رود پس از انجام مذاکرات بتوانیم به صورت رسمی و قانونی اعزام نیروی کار به خارج داشته باشیم.

 اکبرنیا با تأکید بر اینکه در حال حاضر ارتباط مناسبی بین دانشگاه و بازار کار کشور وجود ندارد ادامه داد:با توجه به فرصت‌های شغلی موجود مشکلی برای اشتغال افراد زیردیپلم و دیپلم وجود ندارد و مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان است.چون شرایط کار تخصصی برای این افراد خصوصاً در رشته‌های غیرفنی فراهم نیست علاوه بر این مشکل فرهنگی هم در این زمینه وجود دارد که افراد جویای کار ترجیح می‌دهند پشت میز نشین باشند تا اینکه در محیط‌های کارخانه‌ای و صنعتی کار کنند.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کاربا بیان اینکه وزارت کار تنها متولی ایجاد اشتغال نیست گفت:ایجاد اشتغال نیازمند همکاری تمام دستگاه ها است. اشتغال موضوع فرا بخشی است. وظیفه وزارت کار بیشتر بحث هماهنگی است تا ایجاد اشتغال. زمینه های ایجاد شغل باید در صنعت مهیا باشد.متولی بودن تا ایجاد شغل بسیار متفاوت است. مشکل اصلی ما عدم ایجاد اشتغال است نه هماهنگی.

وی گفت: تمام دستگاه‌ها باید شرایط را برای ایجاد اشتغال مهیا کنند. زمینه های ایجاد شغل با رشد اقتصادی که سرمایه گذاری را به دنبال دارد مهیا می‌شود. در شورای عالی اشتغال ، رئیس جمهور ریاست شورا را بر عهده دارند و وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی مسئولیت دبیری این شورا را بر عهده دارند، تمام وزرا در این شورا عضو هستند و وزارت کار هم به طور کامل به عنوان دبیرخانه شورا مسائل را پیگیری می‌کند.

اکبرنیا اظهار داشت:ایجاد اشتغال در داخل کشور نیازمند سرمایه گذاری در صنعت،تولید و خدمات است که با رشد اقتصادی محقق می شود. استفاده از تولید داخلی باید جز فرهنگ ایرانی شود تا از این طریق کارخانه های داخلی رونق یابد.

ارسال نظرات