امام جمعه رشت، تقسیم کشورهای اسلامی، مهمترین راهبرد دشمن در زمان کنونی است، یادآور شد: انقلاب اسلامی، به برکت وجود رهبری آگاه و مسئولین بابصیرت، از یکپارچگی کشورهای دوست و کشورهای اسلامی تحت سلطه دشمن، حمایت می کند.
کد خبر: ۸۵۶۱۳۶۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رشت، که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر، از دولتمردان با فضیلت و تدبیر انقلاب اسلامی بودند.

وی استحاله اسلام را از مهمترین ترفندهای دشمنان دانست و گفت: دشمنان به دنبال آنند تا اسلام را از ارزش واقعی بیرون برند و در فازی قرار دهند که برایشان ضرر نداشته باشد؛ معتقد هستند اسلام برای اداره زمان ما نیامده است و برای هزار و 400 سال قبل، متناسب با آن زمان، یک دستورات اخلاقی و دینی داشته و نمی شود آن برنامه را برای عصر فعلی تا ظهور حضرت مهدی (عج) مبنای زندگی قرار داد.

امام جمعه رشت، با اشاره به باور غلط و مغرضانه برخی افراد که "قرآن آیین زندگی نیست"، گفت: اگر قرآن آیین زندگی نیست، چه‌طور قرن ها حکومت های اسلامی، بر مبنای قرآن و دستورات دینی اداره شده اند؟! بنابراین باید گفت، این افراد یا نمی فهمند و یا خود را به نفهمیدن می زنند.

وی جمهوری اسلامی را ام القرای جهان اسلام خواند و گفت: ایران با داشتن ابزار جهاد با دشمن و داشتن نیروهای مومن و انقلابی، توانست در مقابل دشمن داخلی و خارجی با اقتدار بایستد.

امام جمعه رشت، اقتدار و موشک های نظام را اصلی ترین عامل بازدارنده جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها بیان کردند «اگر تعرضی از سوی دشمن به جمهوری اسلامی ایران شود، "تلاویو" و "حیفا" با خاک یکسان خواهد شد و پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه، سخت آسیب خواهند دید."

آیت الله قربانی با بیان اینکه "دشمنان به خوبی بدانند، این ملت، رهبری از تبار امام علی (ع) و دولتی با تدبیر و تجربه مقابله با استکبار دارد"، گفت: نشستن بر روی میز مذاکره با 6 قدرت جهان، بیانگر قدرت نظام جمهوری اسلامی است که توانست دنیا را به زانو در آورد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر اصلاح جامعه، باورها و رفتار مردم، گفت: امروز، دنیا تبدیل به جنگل شیطان شده است.

آیت الله قربانی، با اشاره به اینکه دنیا گرفتار فساد اخلاق شده و روحیه حیوانی پیدا کرده است، گفت: حکومت جمهوری اسلامی، به تاسی از حکومت امام علی (ع)، به دنبال اصلاح مردم است لذا باید فرهنگ، معرفت و دانش جامعه ارتقا یابد.

وی با اشاره به افتتاح بیش از هزار و 200 پروژه عمرانی، با اعتباری بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان، طی هفته دولت در گیلان، یادآور شد: پروژه های افتتاحی، در سایه همدلی و در راستای اعتلای کشور افتتاح خواهند شد.

آیت الله قربانی، حاکمیت جمهوری اسلامی را دنباله‌رو حکومت اسلامی و علوی برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی، با تاکید بر وعده های الهی، همواره موفق و ثابت قدم خواهد بود.

امام جمعه رشت، در ادامه با اشاره به مناسبت های هفته آینده، گفت: شهادت محمدباقر حکیم و شهادت شهیدان رجایی و باهنر که از برترین های مبارزه با استکبار و ظلم و ستم بودند، از مهم ترین مناسبت های هفته آینده است.

وی مهمترین سیره حسنه شهید رجایی را "انسان بارز بودن" دانست و گفت: شهید رجایی، برای همه افراد جامعه اسوه است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری نسبت به عوامل نفوذی دشمن در داخل، گفت: دشمنان بدانند، پس از توافق هسته ای نمی توانند هرگونه رفتاری که دوست دارند را در ایران اسلامی به نمایش گذارند و بدانند، جمهوری اسلامی اجازه اینگونه هوس بازی را به دشمنان نمی دهد.

آیت الله قربانی، با بیان اینکه تقسیم کشورهای اسلامی، مهمترین راهبرد دشمن در زمان کنونی است، یادآور شد: انقلاب اسلامی، به برکت وجود رهبری آگاه و مسئولین بابصیرت، از یکپارچگی کشورهای دوست و کشورهای اسلامی تحت سلطه دشمن، حمایت می کند.

امام جمعه رشت، در پایان، همگانی کردن ترور در دنیا را از ترفندهای استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: اعمال داعشی‌ها، تکفیری ها، سلفی ها و وهابیون در دنیا، نمونه های مشهودی از همگانی کردن ترور توسط استکبار است.

ارسال نظرات