وزیر نیرو در پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد:

مهم‌ترین دغدغه مردم یزد، آب است/تکمیل 50 کیلومتر از پروژه انتقال آب به یزد تا پایان امسال

وزیر نیرو با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه مردم یزد، آب است از تکمیل 50 کیلومتر از پروژه انتقال آب به یزد تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۱۳۱۴
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حمید چیت‌چیان، ظهر دیروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان یزد با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه اقتصادی توانستیم کشور را از وضعیت بدی که داشت، خارج کنیم، اظهار داشت: تورم از بالای 40 رصد به 13.5 درصد رسید و قیمت‌ها دیگر به شکل لجام‌گسیخته بالا نرفت و در فضای بازار به یک آرامش و ثبات دست یافتیم.

وی افزود: فضای کسب و کار نیز بهبود یافته و آرامشی در فضای سیاسی و اقتصادی ایران به وجود آمده است به نحوی که مقام معظم رهبری نیز در دیدار با هیئت دولت، از دولت به خاطر شرایط موجود اقتصادی و سیاسی تقدیر کردند.

وزیر نیرو عنوان کرد: اینکه کشور پس از دو سال رشد منفی توانست در رکود به رشد اقتصادی سه درصدی دست پیدا کند، قابل توجه است و به تدریج سایر مشکلات اقتصادی نیز برطرف خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: موضوع بیکاری نیز رو به حل است و اگر خدا کمک کند و رکود را پشت سر بگذاریم، مسئله بیکاری هم در سطح استان‌های پرمشکل و هم در سطح ملی برطرف خواهد شد.

چیت‌چیان با بیان اینکه مسئولان و وزرایی از سایر کشورها درخواست گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ایران را دارند، اظهار داشت: ما نیز خواسته‌ایم که ورود آنها همراه با انتقال فناوری به کشور ما باشد نه اینکه مردم ایران فقط مصرف‌کننده محصولات آنها باشند.

وی، شرط دیگر برقراری این ارتباط را فروش متقابل محصولات ایران در بازارهای این کشورها دانست و بیان کرد: در صورتی که روابط اقتصادی و تجاری به این شکل تداوم یابد، رونق اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به اینکه زمانی که دولت کار خود را در سال 92 آغاز کرد، شرایط سختی در کشور حاکم بود، افزود: میزان تورم به بالای 40 درصد رسیده بود و التهاب و تنش در فضای اقتصادی حاکم بود، به نحوی که به دلیل متغیر بودن شاخص‌های اقتصادی، نمی‌توانست سرمایه‌گذاری و فعالیت جدی انجام دهد.

چیت‌چیان یادآور شد: دشمنان خارجی نیز انواع دسیسه‌ها و توطئه‌ها را به کار گرفته و در منطقه ایجاد ناامنی کرده بودند؛ همچنانکه امروز نیز این شرایط را در کشورهای عراق، سوریه، لیبی، یمن و ... مشاهده می‌کنیم.

وی توضیح داد: در داخل کشور نیز احزاب و دسته‌های مختلف سیاسی دچار تنش با یکدیگر بودند و احترام به قانون جایگاهی در میان مردم و دولتمردان نداشت، اما امروز سرلوحه کار دولت احترام به قانون و خدمت به مردم است.

وزیر نیرو اضافه کرد: در کشور ما قومیت‌های مختلف با دیدگاه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی هستند، اما دولت تدبیر و امید تلاش کرده به همه این نظرات احترام بگذارد تا حدی که همه واقعاً احساس کنند برای کشور و نظام فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در حوزه سیاست خارجی نیز عنوان کرد: ایران و ایرانیان امروز حرمت خود را در دنیای سیاسی پیدا کرده و همین امر سبب نگرانی عده‌ای از جمله رژیم غاصب صهیونیستی و همدستان او شده، چراکه اگر گاهی علیه ایران حرفی می‌زنند، دیگر کشورها از ایران با احترام یاد می‌کنند.

چیت‌چیان در مورد مذاکرات 1+5 نیز که با موفقیت به نتیجه رسید، تبیین کرد: این موضوع برای ما بسیار مهم بود و دستاوردها و نتایج آن برای همه مردم نیز روشن خواهد شد.

وی تشریح کرد: اینکه دشمنان ما به حق غنی‌سازی ایران اعتراف کنند، بسیار مهم است و این مهم به لطف خدا و رهنمودهای هوشمندانه رهبری و تلاش‌‌های تیم مذاکره‌کننده، حاصل شد.

وزیر نیرو در ادامه سخنرانی خود به بیان دستاوردهای سفر یک‌روزه خود به استان یزد در حوزه‌های آبرسانی و برق پرداخت و افزود: مهم‌ترین دغدغه مردم یزد، آب است و پروژه انتقال آب به یزد نیز یک پروژه مهم و ملی است که تا پایان سال 50 کیلومتر از این خط انتقال تکمیل خواهد شد.

منبع: فارس

ارسال نظرات