خبرهای داغ:

دوره تربيت و تعالي فرماندهان و مسئولين بسيج در سپاه نقده برگزار گرديد

به همت عقيدتي و سياسي دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه نقده دوره تربيت و تعالي فرماندهان و مسئولين بسيج سپاه شهرستان به ظرفيت 550 نفر در حسينيه امام خميني (ره) ستاد و حوزه محلاتي محمديار اجرا گرديد.
کد خبر: ۸۵۶۱۲۵۹
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه نقده گفت: معروف اطاعت از فرمان الهی است و منکر معصیت و نافرمانی او است. هر چیزی که خدا و رسول او به آن امر کرده اند معروف است و آنچه خدا و رسول از آن نهی کرده اند منکر است.

حجت الاسلام و المسلمين اصغري افزود: اسلام به امر به معروف و نهی از منکر عنایت زیادی دارد زیرا انجام همه واجبات و ترک همه محرمات به انجام این دو وظیفه الهی است و باید گفت حیات دین و قوام آن به حیات این دو واجب بستگی دارد. اصل وجود امر به معروف و نهي از منكر عقلي و حدود و وجوب آن شرعي مي‌باشد. وجوب آن از يك نگاه عيني و از نگاه ديگر كفايي است.

حجت الاسلام اصغري اشاره كرد: وجوب امر به معروف و نهي از منكر شرايطي دارد كه با احصاء آن‌ها از ميان آيات و روايات به طور خلاصه به چند محور اساسي مي‌توان دست يافت: شناخت معروف و منكر، احتمال تأثير آن، منجز و قطعي بودن معروف و منكر از نظر فاعل و توجه به قاعده‌ي لاحرج هنگام اقامه‌ي اين فريضه.

در ادامه سرهنگ دوم پاسدار سعيد جوادپور مسئول سياسي دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه نقده با اشاره به صحبتهاي مقام معظم رهبري مجاهدت را در بعد سياسي و فرهنگي مورد تاكيد قرار داده و مصداق عيني مجاهدت در شرايط كنوني را شناخت نقشه ها و توطئه هاي استكبار جهاني عنوان نمودند.

ايشان افزود: دشمن به دنبال نفوذ و اختلاف افكني بوده ،امروزه بايد بسيجيان در مقابل اين توطئه تكليف و رسالت جهاد گونه داشته باشند.

در پايان در خصوص مسائل سياسي منطقه و يمن به ايراد سخنراني پرداختند.

ارسال نظرات