کد خبر: ۸۵۶۱۱۶۲
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، در خصوص مسئله انحصار در واردات خودرو اظهار داشت: تا امروز فردی به ما گزارش نداده که قصد واردات خودرو داشته و برای این کار مجوزی صادر نشده باشد.

وی با اشاره به دستورالعمل وزارت صنعت در خصوص واردات خودرو، گفت: آقای نعمت زاده در دستورالعملی اعلام کرد که مجوز واردات خودرو تنها برای افرادی صادر می شود که حداقل 25 الی 30 نمایندگی خدمات پس از فروش داشته باشند؛ برخی گفتند چنین دستورالعملی یعنی انحصار در واردات اما ما مخالف چنین نظری هستیم، این کار باعث می شود تا واردکنندگان خودرو به فکر کیفیت و رضایت مشتری هم باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در صورتی که فردی شرایط واردات خودرو را داشته باشد و وزارتخانه مجوز به او ندهد، در این صورت می گوییم که انحصاری در این بخش وجود دارد که تا به امروز هیچ گزارشی در این زمینه به بنده نرسیده است.

وی در خاتمه با انتقاد از کیفیت پایین خودروهای چینی وارداتی، اذعان کرد: افرادی که ه دنبال منفع و سود خود هستند خودرویی بی کیفیت وارد می کنند و ما انتظار داریم که سازمان استاندارد و وزارت صنعت ورود پیدا کنند و بر سر این موضوع حساسیت ویژه ای نشان دهند.

ارسال نظرات