معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد:
غلامحسین دشتی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ اقتصادی گفت: استراتژی دشمن در نفوذ اقتصادی در ایران پاشنه آشیل و تهدیدی جدی برای اقتصاد مقاومتی و متکی به درون است.
کد خبر: ۸۵۶۱۱۱۰
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره به ضرورت بینش در برابر تحرکات دشمن اظهار داشت: در یک تحلیل جامع و فراتر از مسائل جاری اهمیت ایران برای غرب فراتر از مسئله منافع اقتصادی، امنیتی و حتی سیاسی بوده و در آینده نیز اهمیت این مسئله بیش از پیش آشکار خواهد شد.
 
غلامحسین دشتی افزود: مسئله ایران و غرب در اصل مسئله فرهنگ و تمدن است؛ به این معنا که امروزه رقبایی تحت عنوان مارکسیسم و سوسیالیسم و حتی تمدن های کنفسیوس چینی و ارتدکس روسی نیز برای غرب در درجه چندم قرار دارند. جبهه مادی غرب به نمایندگی آمریکا رو به زوال گذاشته است چرا که پاسخگوی نیاز های معنوی و فطری انسان نیست از سوی دیگر فرهنگ و تمدن اسلامی که در قالب جمهوری اسلامی ظهور کرد، جامع وکامل و پاسخگوی تمام نیاز های انسانی است.
 
وی تصریح کرد: اکنون سوالی که ذهن غربی ها را درگیر کرده است این است که با فرهنگ و تمدن اسلامی که نه از سوی ایران بلکه از سوی فطرت های انسانی جهان فرهنگ غرب را به چالش کشیده است چه باید کرد؟ استراتژی مقابله با تمدن اسلامی یا استراتژی استحاله از درون و کم اثر ساختن آن در بیرون کدام؟
.
فعال سیاسی استان یزد در افزود: تلاش برای نفوذ در ایران بیانگر آن است که ایالات متحده گزینه دوم را انتخاب کرده است زیرا که بارها ناکارآمدی جنگ را بخصوص در دوران دفاع مقدس تجربه کرده است.
 
وی با موقتی دانستن جنگ های نیابتی در منطقه عنوان کرد: آمریکا بر روی استراتژی نفوذ و استحاله از درون متمرکز شده است و در همین راستا به دنبال روزنه های نفوذ است تا به واسطه آن استراتژی خود را که همان استحاله از درون است را در کشورها پیاده کند.
 
معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در تاکید بر نفوذ اقتصادی دشمن اظهار داشت: همکاری اقتصادی هم فرصت و هم یک مزیت است چرا که غرب نیازمند بازار مصرف منطقه و بخصوص ایران و مواد خام نظیر نفت است که این مورد می تواند راهی موثر در پیشرفت اقتصادی کشور باشد اما از سوی دیگر حضور و نفوذ غیر مدیریت شده غرب در اقتصاد ایران یک تهدید اساسی در جهت جلوگیری از شکوفایی اقتصادی ایران و توسعه پایدار است.
 
کارشناس مسائل سیاسی استان یزد در ادامه نفوذ اقتصادی غرب را از طریق شرکت های چندملیتی را سرآغاز بی انگیزگی مسئولین در پیگیری استراتژی مهم و حیاتی اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد در شرایط کنونی به دلیل کاهش قیمت نفت فرصتی تاریخی برای جدا شدن اقتصاد متزلزل ایران از نفت فراهم شده است تا اقتصاد متکی به نفت را به عنوان بزرگترین تهدید از سر خود دور کند.
 
این تحلیلگر سیاسی تاکید کرد: استراتژی دشمن در نفوذ اقتصادی در ایران پاشنه آشیل و تهدیدی جدی برای اقتصاد مقاومتی و متکی به درون باشد لذا وظیفه دولت پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی از تولید داخل و بخش خصوصی و نیز استفاده از فناوری های اقتصاد جهانی به صورت مدیریت شده است. 
منبع:یزدرسا
ارسال نظرات