نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در دیدار وزیر کشور با ایشان، تأکید کرد: استان چهارمحال و بختیاری، استان آرام و امنی است؛ اما برای فتنه‌گران، ناامن است.
کد خبر: ۸۵۶۱۰۹۱
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در سفر یک روزه خود به استان با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با تبریک دهه کرامت، ولادت ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌الصّلاةوالسلام) و گرامیداشت هفته دولت، به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: طبعاً همان گونه که حضرت آقا هم اشاره کردند، تقارن این ایام با هفته دولت را جزو الطاف خفیه می‌توان نام گذاری کرد و نامید و از این جهت الحمدلله فرصت مغتنمی است که امیدواریم ان‌شاءالله خداوند این توفیق را عطا کند که این دولت، ان‌شاءالله دولت رضوی بشود و در مسیر اهداف بلند حضرت ثامن الحجج (علیه‌الصّلاة و السلام) قدم بردارند و فضایی فراهم شود که بیشتر از عنایات و برکات آن بزرگوار استفاده شود.

لزوم الگوگیری دولتمردان از شهیدان رجایی و باهنر

امام جمعه شهرکرد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: در هفته دولت و یاد شهید رجایی و شهید باهنر که به حق اسوه و الگو هستند و واقعا چهره‌هایی هستند که افکارشان، مرامشان مشی‌شان و این شاخصه‌هایی که در این دو بزرگوار بود خیلی برای نظام جمهوری اسلامی می‌توانند جهت دهنده باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان،‌ الگوگیری دولتمردان و تلاش گران عرصه مدیریت کشور از شهیدان رجایی و باهنر را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: این شاخصه‌ها در مجموعه تلاش‌گران عرصه مدیریت کشور خیلی مهم است که این‌ها را واقعا به عنوان الگوی رفتاری قرار بدهند، قطعاً خیلی می‌تواند موثر باشد. خب، البته متناسب با زمان، شرایط و مقاطعی که در او هستیم؛ اما آن اصول ثابت را چیزهایی است که لایتغییر است و باید در هر مقطعی به آن توجه کرد.

همه دولت ها، نقاط منفی و مثبت داشته اند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به کسب نمره مثبت دولت یازدهم در برخی عرصه ها، تصریح کرد: خب، این دولت هم الحمدلله گام‌های خوبی برداشته و انصافاً می‌توان گفت در یک عرصه‌هایی نمره مثبت و نمره خوبی دارد؛ ضمن اینکه، معمولاً در همه دولت‌ها این گونه بوده است که به هر حال هم یک سری نکات منفی و یک سری نکات مثبت در همه دولت‌ها وجود داشته است و نمی‌شود انتظار داشت که یک دولت در همه عرصه‌ها، تمام عیار نمره مثبت و یا خدایی نخواسته نمره منفی داشته باشد.

وی، گفت: دستاوردها در مسائل هسته‌ای ، مذاکرات و سیاست خارجی در این حدی که بوده خب حرکت‌های خوبی صورت گرفته است. حالا مذاکرات در همین جایی که رسیده است و تعبیر قشنگی که دیروز حضرت آقا داشتند و شما تشریف داشتید، بالاخره همین که این پروند جمع شد، این خودش نکته بسیار مهم و ارزشمندی است که دیگر بیش از این کِش داده نشود، این خیلی مهم است. حالا در کنار او طبعاً دستاوردهایی وجود دارد؛ خب، البته طبعا مسائل و مشکلاتی هم که در کنار آن است که باید تلاش کرد آن هم جمع و جور شود وبرسد به آن جایی که مدنظر نظام است.

بی عدالتی در توسعه با اصول انقلاب سازگار نیست

امام جمعه شهرکرد ادامه داد:‌ در مسئله عمران و آبادانی کشور خب، باید خیلی گام برداشته شود؛ حالا این که به هر حال در این مقاطع ماها و کشور خیلی درگیر مسائل هسته‌ای و مذاکرت شد که البته در حد خودش می‌طلبد و لازم بود که این حرکت صورت بگیرد؛ اما اگر احیاناً یک فرصت‌هایی از دست‌مان رفت این قابل جبران است و الان می‌توانیم همچنان با جدّیت دست به دست هم بدهیم و از فرصت باقی مانده استفاده کنیم و کشور را در جهت سازندگی به معنای واقعی سوق بدهیم. این خیلی مهم است و واقعا ضرورت است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان دولتی، اهمیت عدالت در توسعه را یادآور شد و افزود: این عدالت باز خیلی مهم است؛ عدالت یک ضرورت است. متاسفانه در یک مقطعی نسبت به این معناغفلت صورت گرفته است و توسعه فقط یک جانبه دیده شد و این طبعاً هم مسئولیت شرعی ایجاد می‌کند. مسئولیت قانونی ایجاد می کند و هم با اصول انقلاب به هیچ وجه سازگار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، بیان داشت: عدالت مهم است و اقتضاء عدالت هم، همین است که تلاش کنیم آن جاهایی که کمتر توسعه یافته است و حالا اگر دیگر نخواهیم اسم محروم بگذاریم به دلایل مختلف بگویم کمتر توسعه یافته آن جاهایی که کمتر توسعه یافته‌اند بیشترمایه گذاشته شود.

برای همدلی و همزبانی نباید خودمان حاشیه سازی کنیم

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با تأکید بر ضرورت توجه به مسئله وحدت ، همدلی و همزبانی در جامعه، گفت:‌ این همدلی و هم‌زبانی یک لوازمی دارد؛ صرف این که بگوییم و شعار بدهیم این‌ها نمی‌شود؛ باید لوازمش را فراهم بکنیم؛ اگر باید لوازمش فراهم بشود باید همه مراقبت کند و همه دست به دست هم بدهند و همه در حرف‌هایشان، در موضع گیری‌هایشان، در تصمیم‌گیری‌هایشان و در فضاهایی که می‌خواهند ایجاد کنند، همه دست به دست هم بدهند تا همدلی و هم‌زبانی ایجاد بشود و وحدت در جهت‌گیری‌ها نمود پیدا کند.

امام جمعه شهرکرد، تصریح کرد: این که از این طرف بگوییم اما از آن طرف در عمل یک جهت گیری‌ها، حاشیه سازی‌ها و مسائلی دیگری خودمان با دست خودمان به وجود بیاوریم و یک مسائلی را سر زبان‌ها بیندازیم و یک عده را تحریک بکنیم و یک عده را در مقابل خودمان قرار بدهیم و گاهی وقت‌ها آن چیزهایی و قضایای را بگوییم که پنبه‌اش زده شده است و دیگر تمام شده، ما دو مرتبه بیایم این چیزها را قرار بدهیم در دهان مردم که چی بشود؟ اگر واقعاً بحث همدلی و هم‌زبانی است باید این به معنای واقعی تحقق پیدا کند و دیگر شاهد این گونه مسائل نباشیم تا این شعار به معنای واقعی در جامعه خودش را نشان بدهد.

حضور حداکثری در انتخابات با تلاش گروه های فعال سیاسی

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری به بحث انتخابات نیز اشاره کرد و با تأکید بر ایجاد زمینه نشاط برای حضور حداکثری و برگزاری انتخابات در شأن نظام جمهوری اسلامی، گفت: قطعا لازمه‌اش این است که گروه‌های فعال سیاسی در عرصه باشند و تردیدی نسبت به این وجود ندارد؛ اما مراقب باشیم مبادا خدایی نخواسته ما خودمان با دست خودمان فضا را برای یک کسانی فراهم نکنیم که چوب‌شان را خورده‌ایم؛ نظام دومرتبه گُرده خودش را آماده کند برای چوب کسانی که به گرده نظام چوب زده اند؛ این دیگر نزد پروردگار متعال قابل بخشش نیست که ما دوباره فضاهایی را ایجاد کنیم که احیاناً افرادی بیانند و سوء استفاده کنند.

استان چهارمحال و بختیاری برای فتنه‌گران، ناامن است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، فراهم کردن زمینه برای حضور توبه کنندگان از اشتباهات گذشته را ضروری دانست و ادامه داد: اما موقعی که نَه همچنان در آن حال و هوا دارند سیر می‌کنند و همچنان بر همان طبل دارند می‌کوبند و مجدداً به بیرونی‌ها دل بسته‌اند و بیرونی‌ها کاملاً خودشان را مهیّا کردند برای حمایت از این‌ها و باز چفت شدن با آنها و چیزهایی که ما در فتنه 88 و فتنه‌های قبل دیدیم مجدد این‌ها بخواهند تو این عرصه پیاده کنند. این خیلی بیداری، هوشیاری و هواس جمعی می‌خواهد که انتخابات را اگر می‌خواهیم با نشاط برگزار کنیم با دست خودمان خدایی نخواسته به فتنه مجدد تبدیل نکنیم؛ خیلی مراقبت می‌خواهد.

وی، فضای استان چهارمحال و بختیاری را امن دانست و افزود: استان چهارمحال و بختیاری استان آرام و امنی است؛ اما برای فتنه‌گران، ناامن است. یعنی اگر ما ببینیم خدایی نخواسته بخواهند فتنه‌گران این جا راه پیدا کنند و بخواهند بیایند این‌جا و بهم بریزند استان را، قطعاً اول کسی که محکم در مقابل آن ها می‌ایستد، خود بنده هستم؛ تعارف هم ندارم و محکم می‌ایستم. کما اینکه سابق هم این گونه بوده و اجازه نخواهیم داد که این‌ها راه پیدا کنند.

فضای نقد دلسوزان بسته نشود

امام جمعه شهرکرد، ادامه داد: نکته دیگر هم که باز قابل توجه است در این عرصه آن است که ما فضای بسته هم برای منتقدان سالم و منتقدان دلسوز به وجود نیاوریم. ما الان گاهی از این ناحیه هم دچار ضایعه و خطر می‌شویم. فضا باید برای آن‌هایی که واقعاً دلسوز هستند و ناصحانه نقد می کنند، پرنشاط باشد و به راحتی حرفشان را بزنند؛ این اگر نباشد مثل همان فنری می‌ماند که ما آن‌ها را بسته نگه می‌داریم و یک دفعه دست برداریم و فنر باز شود و کلی مشکلات برای جامعه به وجود بیاورد. این نکته مهم است. اجازه بدهیم راحت حرفشان را بزنند و انتقاد های دلسوزانه خود را مطرح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، به منتقدان نیز توصیه کرد باید مراقب باشند خدایی نخواسته تخریبی صورت نگیرد و برای تقویت دولت تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در بخش پایانی سخنان خود به ضرورت روحیه جهادی در مجموعه دولتمردان اشاره کرد و گفت: مجموعه تلاشگران و مجموعه دولتمردان در این عرصه هم همین روحیه جهادی را باید داشته باشند و این روحیه جهادی را در مجموعه کار و تلاش خیلی باید جدی بگیرند که کشور به این نیازمند است.

وزیر کشور برای بازدید و افتتاح چند پروژه به مناسبت هفته دولت به استان چهارمحال و بختیاری سفر یک روزه داشت.

ارسال نظرات