بیانیه سازمان بسیج اصناف استان سمنان؛
بسيج اصناف در راستاي اجراي فرامين و منويات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري، در خصوص نهادينه کردن تفکر بسيجي و رفتار علوي و همچنين بسط و گسترش فرهنگ ديني و انقلابي در بين اصناف و بازاريان در چشم انداز خود تحقق بازار اسلامي را دنبال ميکند.
کد خبر: ۸۵۶۱۰۴۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، بسیج اصناف و بازاریان سپاه استان سمنان به مناسبت چهارم شهریور شهادت شهید عراقی و روز بسیج اصناف بیانه ای به شرح ذیل صادر کرد:

در این بیانیه آمده است: بازار و اصناف از ديرباز همپاي روحانيون، ملجا و پناه مردم بوده اند، بطوري که مي­توان آن را بعد از مساجد به عنوان پايگاه محکم مذهبي و عقيدتي مردم نام برد، کاسباني که عبارت شريفه ي «الکاسب حبيب الله» را چون مدالي بر سينه­ي خود دارند و تبلور آیه «رجال لا تلهیهم تجارة و لا بیع عن ذکرالله»؛ مردان بصیری که در عرصه اقتصاد، حق جهاد را ادا کردند و آن هنگام که میدان مبارزه سیاسی و نظامی گشوده شد جان را دستمایه معامله با معبود قرار دادند.

در ادامه می خوانیم: اصناف و بازار از قيام مشروطه تا ملي شدن نفت همپاي توده ي مردم و روحانيت بوده، و خدمات ارزشمندي به قيامهاي مردمي و عدالتخواهانه ارائه نموده است که اوج اين از خودگذشتگيها و فداکاريها در مسير شکل گيري نهضت عظيم روح خدا خميني کبير(ره) تجلي يافته است ، جايي که بازاريان و اصناف تمام داشته هاي خود را در طبق اخلاص گذاشته و تبديل به يکي از ارکان مهم شکل گيري انقلاب شدند، به طوري که حضرت امام (ره) در ثناي اين قشر فرمودند (اصناف بازوان ستبر نهضتند)، تقديم هزاران شهيد همچون شهيدان لاجوردي ،حاج مهدي عراقي ، سيد علي اندرزگو مويد اين مسئله مي­باشد.

در ادامه آمده است: در دو دهه پس از پايان جنگ نيز با وجود انواع خباثتهاي دشمنان خارجي و ايادي داخلي آنها در اجراي تحريمهاي اقتصادي و تهاجم فرهنگي و سعي آنها بر بدبين نمودن اصناف و بازار نسبت به نظام و انقلاب و جدا کردن اين بازوي ستبر از پيکر انقلاب ، بحمدا... با درايت و تيز هوشي اصناف و بازاريان ،تمام نقشه هاي آنها نقش بر آب گرديده است.

در این بیانیه تأکید شده است: در اين ميان سازمان بسيج اصناف نيز در راستاي اجراي فرامين و منويات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري، در خصوص نهادينه کردن تفکر بسيجي و رفتار علوي و همچنين بسط و گسترش فرهنگ ديني و انقلابي در بين اصناف و بازاريان در چشم انداز خود تحقق بازار اسلامي را دنبال ميکند.

این بیانیه می افزاید: بسيج اصناف در عرصه اقامه نماز جماعت اول وقت در بازار، برگزاري کلاسهاي آموزش فقه و اخلاق در بازار ، کمک به تحقق اقتصاد مقاومتي،تلاش جهت ورود فرهنگ اسلامي ايراني در محصولاتي از قبيل پوشاک ، لوازم التحرير و..... برگزاري يادواره شهداي اصناف و بازار ، چاپ نشريات و کتب ،کمک به نيازمندان وايتام.... فعاليت هاي چشمگيري داشته است.

در پايان ضمن گراميداشت روز 4شهريور سالروز شهادت شهيد حاج مهدي عراقي که به نام روز بسيج اصناف نامگذاري شده است ، اعلام ميداريم که ما بسيجيان اصناف و بازار استان سمنان تا آخرين قطره خون ، پاسدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و آرمانهاي حضرت امام (ره) و فرامين رهبر فرزانه انقلاب که می فرماید(همه بايد درخدمت سياست‌هاى جمهورى اسلامى باشند. همه اصناف بايد اهل سياست باشند؛ اما نگذاريد كه اين دودستگي‌هاى ناشى از دسته‌بندى سياسى، در بين اصناف راه پيدا كند. يك جامعه‌ متحد و متفق و يكپارچه و در خدمت هدف‌هاى اسلامى و نظام اسلامى باشيد.) هستیم و در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت تلاش می کنیم تا اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایستادگی و اقتدار ملت بزرگ ایران در سایه اقتصاد مقاومتی در جامعه محقق شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها