معاون تهذیب حوزه علمیه برادران استان سمنان:
معاون تهذیب حوزه علمیه برادران استان سمنان از برگزاری دوره میثاق طلبی در سمنان با حضور حدود 340 متقاضی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۱۰۴۱
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‏ الاسلام محمد مظاهری، در گفت‏ و‏گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوره میثاق طلبگی اظهار داشت: دوره تهذیبی اختبار و تثبیت با عنوان میثاق طلبی به میزبانی مدرسه علمیه چهارده معصوم (ع) در روستای ابرسج شاهرود برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این دوره از 24 مردادماه تا 28 مرداد ماه برگزار شد، خاطرنشان کرد: افرادی که متقاضی ورود به حوزه‏ های علمیه هستند باید ابتدا مراحل گزینش و مصاحبه را طی کنند که این مراحل توسط مدیران و مسئولان مدارس حوزه‏ های علمیه برگزار می‏شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه برادران استان سمنان بیان کرد: آزمون ورودی، مصاحبه، گذراندن دوره تهذیب اختبار و تثبیت با عنوان میثاق طلبگی، دوره آموزشی اختبار و تثبیت، تست سلامت و تحقیقات آمار و بررسی از جمله مراحلی است که افراد متقاضی ورود به حوزه ‏های علمیه باید طی کنند تا مجوز ورود به این مدارس علمیه را دریافت کنند.

حجت‏الاسلام مظاهری با اشاره به اینکه در سراسر استان حدود 340 نفر متقاضی ورود به حوزه علمیه در سال تحصیلی 95-94 بوده‏اند، گفت: از این تعداد 190 نفر به دوره آموزشی میثاق طلبگی رسیده‏اند.

وی برنامه‏ های برگزار شده در دوره آموزشی میثاق طلبگی را کلاس‏های میثاق طلبگی، آداب طلبگی و دروس اخلاق عنوان کرد و افزود: در حقیقت هدف اصلی برگزاری این دوره آموزشی آشنایی متقاضیان جدیدالورود با رسالت طلبگی و جایگاه روحانیت و آداب و منش طلبگی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه برادران استان سمنان یکی دیگر از اهداف برگزاری این دوره آموزشی را برگزاری تست شخصیت از متقاضیان عنوان کرد و افزود: با انجام این تست برای مسؤولان حوزه و خود فرد شرکت کننده محرز خواهد شد که برای ورود و قرارگرفتن در هر جایگاهی شرایط فردی و شخصیتی نیز باید مهیا باشد.

حجت‏ الاسلام مظاهری از دیگر برنامه های این دوره آموزشی را برگزاری مسابقات ورزشی و تفریحی از جمله کوهنوردی و شنا عنوان کرد.

وی با اشاره به وجود 13 مدرسه علمیه برادران فعال در سراسر استان سمنان گفت: از این تعداد 9 مدرسه متقاضی افراد جدیدالورود بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها