وزیر کشور در سفر به استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: حوزه اجرا و نظارت انتخابات، وزارت کشور با شورای نگهبان هماهنگی لازم را دارد.
کد خبر: ۸۵۶۱۰۱۵
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ عبدالرضا رحمانی فضلی، امروز پنجشنبه (5شهریور94)، در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نقش ائمه جمعه و جماعت در انسجام بخشی بين مردم و نظام را حياتی دانست.

وزیر کشور با تأکید بر ضرورت تشویق حضور حداکثری مردم در انتخابات از سوی امامان جمعه و جماعت، این حضور را مصداق تحقق عینی همبستگی و همدلی مردم و مسئولان عنوان کرد.

رحمانی فضلی، تصریح کرد: برگزاری انتخابات سالم و قانونمند، با حضور حداکثری مردم و همراه با انسجام ملی از اولویتهای وزارت کشور است.

وزیر کشور، با تأکید بر وجود هماهنگی لازم بین وزرات کشور و شورای نگهبان در حوزه اجرا و نظارت انتخابات، خاطرنشان ساخت: تربیونهای نماز جمعه و ائمه جمعه و جماعت مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری ، اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، حفظ یکپارچگی مردم از ضروریات است و مانند راهپیمایی 22بهمن که همه از یک جناح و گروه نیستند؛ اما جهت همه یکی است، در انتخابات نیز باید به این گونه عمل شود.

وی در ادامه به تلاش های دوساله دولت برای سامان دادن به وضعيت سياست خارجی و مذاکرات هسته ای نیز اشاره کرد و گفت: دو سال معضل انرژی هسته ای و مذاکرات با هدايت ها و تسلط کامل مقام معظم رهبری و مقاومت و ايستادگی مردم به پيش رفت و گام های مهم و بلندی در اين زمينه برداشته شد که ما اين همکاری و تعامل را به عينه مشاهده کرديم.

وزير کشور، اقتصاد را اولويت اصلی دولت بعد از به سرانجام رساندن مذاکرات هسته ای و برجام دانست و تصريح کرد: دولت در غالب برنامه ششم توسعه و برنامه های سالانه به صورت جدی مسئله اقتصادی را پيگيری خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمين محمد علی نکونام نیز در این دیدار ضمن تبريک هفته دولت، شهيد رجايي و باهنر را شخصيت های تاريخی و ارزنده کشورمان خواند که شاخصه های الگويی و رفتاری والايی را در خدمتگزاری به مردم از خود به يادگار گذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، از حرکت های خوب انجام گرفته در مسائل هسته ای را ارزشمند دانست و خواستار استفاده از فرصت باقیمانده برای رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب در زمینه مسایل عمران و آبادانی کشور با حرکت و شتاب بیشتر شد.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام با اشاره به تلاش های استاندار چهارمحال و بختیاری برای رفع مشکلات نقاط محروم، تأکید کرد: بايد خيلي مراقب بود که در کنار توسعه، عدالت ديده شود. اقتضای عدالت اين است که آن جاهايی که کمتر توسعه يافته است، بيشتر مايه بگذاريم و امکانات را در آنجا بيشتر قرار دهيم و فاصله را با بالادست، کم کنيم.

وی به انتخابات آتی نیز اشاره کرد و با تأکید بر لزوم ایجاد نشاط برای حضور حداکثری مردم بر فراهم کردن فضا برای فعالان سیاسی و اجتماعی در راستای شئونات نظام ضمن دقت و هوشیاری برای پیشگیری از نفوذ افراد فتنه گر تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تصریح کرد: اگر مي خواهيم انتخاباتی با نشاط برگزار کنيم، نبايد آن را به فتنه تبديل کنبم. اگر کساني بخواهند با ديدگاه و نگاه فتنه در بحبوحه آرامش کشور، استان را به هم بريزند، قطعا اولين کسی که در مقابل آن ها می ايستد خود بنده هستم و اغماض نمی کنم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اهمیت فرهگ ساز بودن رفتارهاي فردی و گروهی، عملی و لسانی همه مسولان، داشتن روحیه جهادی را نیاز اصلی کشور دانست و خواستار ایجاد فضای باز برای منتقدین دلسور در جامعه شد.

ارسال نظرات