امام جمعه میامی گفت:برای کاهش میل و رغبت خانواده ها و جوانان به استفاده از فضای مجازی و ماهواره باید محصولات فرهنگی مناسب با کیفیت بالا تولید و توزیع شود.
کد خبر: ۸۵۶۱۰۰۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از میامی،حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور صبح پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد ضمن تاکید بر اهمیت تولید محصولات فرهنگی فاخر و مقابله به هجمه دشمن به فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی افزود: با کار فرهنگی درست و موثر می توان بسیاری از هجمه های فرهنگی را خنثی کرد.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که تربیت صحیح فرزندان و آشنایی آنان با قرآن و متون دینی می تواند جلوی بسیاری از بزه های اجتماعی را بگیرد، خاطرنشان کرد: برای کاهش میل و رغبت خانواده ها و جوانان به استفاده از فضای مجازی و ماهواره باید محصولات فرهنگی مناسب با کیفیت بالا تولید و توزیع شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی به فراموشی سپرده شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را خطرناک دانست و تصریح کرد: همسویی و هم افزایی برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری می تواند در کاهش آسیب هایی مانند طلاق نقش موثری ایفا کند.

شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی

کاهش آسیب های اجتماعی بزرگترین دغدغه دولت

احمد قاضی، فرماندار میامی نیز در این نشست ضمن تبریک هفته دولت از تلاش تمام دستگاه های اجرایی شهرستان برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و ماهواره قدردانی کرد و افزود: دغدغه ما کاهش آسیب های اجتماعی شهرستان است هر چند در حال حاضر با مشکل جدی روبرو نیستیم.

عباسعلی اکبری، رئیس دادگستری شهرستان میامی نیز با تاکید بر این که دشمنان حوزه فعالیت خود را به فضاهای اقتصادی، فرهنگی، هنری و ... رسانده اند، ابراز داشت: برنامه های خوبی برای معرفی آسیب های اجتماعی از جمله ماهواره در شهرستان انجام شده است که ثمرات آن به خوبی قابل لمس است.

حجت الاسلام مجید بخشی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میامی هم به مضرات ماهواره اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری گفتمان های عفاف وحجاب، تشکل های دینی و ... درسطح شهرستان برگزار شده ولی برای فرهنگ سازی کفایت نمی کند.

شورای فرهنگ عمومی شهرستان میامی

مشکلاتی که ازدواج زودهنگام برای جوامع روستایی ایجاد کرده

کمال ترابیان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میامی هم بر نهادینه شدن فرهنگ مطالعه بین خانواده ها تاکید کرد و ابراز داشت: سه کتابخانه عمومی با هدف پر کردن اوقات فراغت جوانان برای جلوگیری از بسیاری معضلات جامعه در روستاها و شهرهای میامی در حال فعالیت هستند.

عباس صائمی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان میامی با یادآوری این مطلب که سیاست دشمن این است که فرزندان را ازخانواده ها جدا سازند و با راه اندازی شبکه های اجتماعی از جمله لاین، واتساپ و ... تا حدودی به هدف خود نزدیک شده است، گفت: برنامه های ما متناسب با هجمه فرهنگی دشمنان نیست و باید چاره ای اندیشیده شود.

سرهنگ عباسعلی کاظمی، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان میامی هم با اشاره به مشکلاتی که ازدواج زودهنگام در برخی روستاها بوجود آورده است، افزود: بخشی از این معضلات به فعالیت ماهواره ها مرتبط بوده و امروز تعداد ماهوراه های فعال به هفت هزار رسیده است.

محمدرضا بارانی، نائب رئیس شورای شهر میامی نیز در خاتمه این نشست، عدم تفاهم، خیانت، بد دلی و دخالت های بیجا را از مهم ترین عوامل سست بنیانی خانواده خواند و خاطرنشان کرد: عمده وقت خانواده ها با فضای مجازی و ماهواره که خطرات جدی خانواده هستند پر می شود و باید به فکر فراهم کردن فضاهای تفریحی، فرهنگی و اجتماعی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها