علی اشرف خانلری
مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:
خبرگزاری بسیج: مدیرکل دفتر آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه جشنواره کشوری جابربن حیان پرسش را راه خردمندانه رسیدنن به بینش و دانش، صلح و آرامش و دوستی و مهربانی دانست.
کد خبر: ۸۵۶۰۹۸۱
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهندس صادق پور  با قدرانی از همه کسانی که در برگزاری این جشنواره تلاش کردند، اظهار امیدواری کرد که ادامه این همایش ها گامی مثبت در جهت پویایی و رشد و شکوفایی کشور باشد. وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) گفت: عبادت به فراوانی دعا و نماز نیست بلکه اندیشیدن در کار خداست و دانش آموزان با اندیشه های ناب خود در این جشنواره روزهای شادی را برای جامعه رقم می زنند.

وی با اشاره به ابتکارات ، تولیدات و آثار دانش آموزان در طول چهار دوره از برگزاری این جشنواره به ذکر تعدادی از آنها پرداخت و گفت: برای ما جای خوشحالی دارد که دانش آموز دوره دوم ابتدایی در یک کار تحقیقاتی متوجه شده مورچه ها چپ دست هستند، همچنین یکی دیگر از دانش آموزان با انجام کار تحقیقاتی و انجام آزمایش بر روی آبغوره هایی که در نور آفتاب، کابینت و یخچال نگهداری می شوند به این نتیجه دست یافته بود که آبغوره هایی که در زیر نور آفتاب نگهداری می شوند دارای رنگ بهتر و آبغوره هایی که در کابینت نگهداری می شوند دارای ویتامین بیشتر و مقوی تر است و از این طریق توانسته است مقدار زیادی آبغوره کابینتی به اولیای دانش آموزان در مدرسه بفروشد و از این طریق کسب درآمد کند.

همچنین یکی از دانش آموزان با نگهداری قلب گوسفند در روغن نباتی، روغن دنبه حیوانی و روغن زیتون به این نتیجه رسیده بود که ماندگاری این قلب در روغن زیتون بیشتر است و این تحقیق خود را برای مادر بزرگ خود تجویز کرده بود که با مصرف روغن زیتون توانسته ناراحتی قلبی مادر بزرگ خود را بهبود بخشد. و نام این تحقیق خوود را قلبی تپنده روغنی زیبنده گذاشته بود و من در طول برپایی نمایشگاه از غرفه ها بازدید کردم و از بچه ها مطالب زیادی یادگرفتم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره ای هم به سخنان بزرگان عرصه علم و تحقیق کرد و اظهار داشت: به گفته ادیسون یک درصد نبوغ در تولید آثار خلاق موثر است و 99 درصد تلاش و کوشش در پدید آوردن آثار و تولیدات موثر است.

صادق پور تلاش های دانش آموزان را قابل تحسین دانست و گفت: رمز موفقیت در تولید آثار خوب، ساده بودن، برقراری ارتباط و بهره گیری از تجربیات دیگران و داشتن طاقت تحمل شکست و اعتماد به نفس است و تمرین این کار به شما این توانایی را می دهد که در آینده به عنوان مدیران و مسئولان جامعه اعتماد به نفس و ابتکار عمل داشته باشید.

وی روحیه کار جمعی، اعتماد به نفس و ابتکار عمل را حلقه مفقوده ای دانست که دانش آموزان باید تلاش کنند برای رفع این کمبودها تلاش کنند و با دیگران ارتباط برقرار کنند تا روحیه کازر جمعی گسترش پیدا کرده و ارتقاء پیدا کند.   

ارسال نظرات