خبرهای داغ:
رئیس مرکز مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک دانشگاه شیراز گفت: برای نخستین بار در جنوب کشور مرکز مطالعات حمل‌ونقل و ترافیک و نیز مرکز پژوهشی پایش هوشمند تصویری دانشگاه شیراز به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۵۶۰۹۴۲
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس قاسم حبیب‌آگهی در آئین بهره‌برداری این مرکز در سخنانی اظهار داشت: در سال گذشته با همکاری شهرداری این شهر تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر اجرای این طرح برای کاهش بار ترافیکی و نیز بومی‌سازی طرح ترافیک منعقد شد که با راه‌اندازی این مرکز شاهد تحول چشمگیری در روان‌سازی این معضل هستیم.

وی از راه‌اندازی رشته تخصصی حمل‌ونقل ترافیک به‌زودی در دانشگاه شیراز خبر داد و افزود: در اردیبهشت‌ماه سال جاری آمارگیری و شمارش خودروها در خیابان‌های پرتردد شیراز آغاز شد و مرحله دوم این طرح در آبان ماه امسال اجرا می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار شیراز نیز در این آیین در سخنانی تصریح کرد: در ایران موضوعی که با آن درگیر هستیم و بسیاری از طرح‌ها را طولانی می‌کند مطالعه در زمینه‌های شهری است.

علی زحمتکش بیان داشت: پروژه‌‌های ترافیکی یکی از این طرح‌هایی است که از سوی دانشگاه شیراز با توجه به توان علمی آن انتظار می‌رود اساتید در بسیاری از مشکلات شهری ورود پیدا کرده و با ارائه راهکار به حل آن‌ها بپردازند.

وی با اشاره به اینکه رشد بی‌رویه کلان‌شهر شیراز به سمت شمال سبب شده از عدالت شهری و توسعه دور شویم، افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده بود پیش‌بینی شد توسعه شهر از سمت میانرود آغاز شود اما در چند سال اخیر این طرح به‌سوی شمال هدایت‌ شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار شیراز اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه شیراز و مجموعه شهرداری توانسته‌اند که مطالعات علمی قابل‌قبولی را برای برطرف کردن آسیب‌های شهری ارائه دهند که با اجرایی شدن آن‌ها بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها