معاون تحقیقات و پژوهش اداره حفظ آثار یزد: بديهي است كه بررسي واقعيتهاي تاريخي دفاع مقدس، مبتني بر اسناد و مدارك تاريخي میسر خواهد شد و اهداف نشر و ناگفتنی های از جنگ بیان می شود .
کد خبر: ۸۵۶۰۹۰۸
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، جمعی از کارکنان اداره حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یزد از مرکز اسناد  و موزه دفاع مقدس  استان کرمان  بازدید کردند .

در حاشیه این بازدید "سید داوود سید محسنی" معاون تحقیقات و پژوهش اداره حفظ آثار یزد با بیان اینکه کار خوبی در خصوص مرکز اسناد و موزه دفاع مقدس این استان صورت گرفته است بیان کرد: بررسی اسناد تاریخی دفاع مقدس، موجب كسب تجربه و روشني راه می شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: بديهي است كه بررسي واقعيتهاي تاريخي دفاع مقدس، مبتني بر اسناد و مدارك تاريخي میسر خواهد شد و اهداف نشر و ناگفتنی های از جنگ بیان می شود .

سید محسنی گفت: هر نوع سند اعم از نامه، پرونده، گزارش، يادداشت، نقشه، روزنامه، وصیت نامه، دستنوشته، فيلم، نوار، و ساير مدارك كه در دوران دفاع مقدس که توسط سازمان يا دستگاه دولتي  به منظور استفادة اداري، تهيه يا دريافت شده باشد و در حال حاضر مورد استفادة جاري آن سازمان نباشد. برای این اداره دارای اهمیت و با ارزش است.

وی گفت: مراکز اسناد و متصدیان و کارکنان آن‌ها رسالت عظیم حفظ و نگهداری اسناد گرانبهای دفاع مقدس را به عهده دارند.

وی به طرح السابقون اشاره کرد گفت: در این طرح با بیش از ۴۰ هزار رزمنده در سطح استان که در جبهه حضور داشته‌اند گفت‌وگو می‌شود و اطلاعات و آثار آنها‌ جمع‌آوری و پس از تدوین در قالب کتاب و فیلم، مستند تبدیل شده و در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

گفتنی است معاونت مهندسی اداره حفظ آثار یزد و کارشناس معاونت تحقیقات و پژوهش در این سفر حضور داشتند.

ارسال نظرات