شهدای غواص سیل محبت، معرفت و هم‍دلی را در کشور به راه انداختند و جالب‌تر اینکه در میدان جهانی نیز با دستان بسته به کمک ورزشکاران رفتند تا نذر جوان مازندرانی را اجابت کنند.
کد خبر: ۸۵۶۰۷۳۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شهید واژه عظیم و لطیفی است که عظمت و لطافت آن را خداوند می‌داند و درک آن برای انسان‌ خاکی ممکن نیست.

شهدا انسان‌های زمینی بودند که با درک آیات وحیانی آسمانی، با خداوند دست به معامله زدند و برای همیشه جاوید و ماندگار شدند.

با ورود 30 شهید غواص و خط‌شکن مازندران که اواخر ماه گذشته کاروان استقبال‌شان از غرب مازندران آغاز شده و به مرکز و شرق استان رسید، شور و اشتیاق شدیدی بین اقشار مختلف مردم حاکم شد تا مهمان‌نوازی بی‌نظیری از فرزندان روح‌الله (ره) در دیار علویان و لشکر 25 کربلا صورت گیرد.

هویت هفت شهید از 30 شهید غواص مازندران در این راهپیمایی کاروان نور شناسایی شد که شهیدان غواص و خط‌شکن سید حسن فاطمی و سیدمنصور مهدوی‌نیاکی از شهرستان آمل بودند.

همه اقشار مردم در مراسم استقبال، تشییع و خاکسپاری شهدا سنگ تمام گذاشتند و در این بین جوانان از اقشار مهم و تأثیرگذاری بودند که با حضور بی‌نظیر خود به دنیای استکبار نشان دادند که راه‌ مستقیم، دشمن‌ستیزی و شهادت‌طلبی را از شهدا به ارث برده‌اند.

بسیاری از جوانان کشور مشتاق حضور در مراسم استقبال از شهدای غواص و خط‌شکن بودند که با توجه به مشکلات مختلف نتوانستند از نزدیک با شهدا نجوای عاشقانه داشته باشند و یک تعدادی از این افراد ملی‌پوشان حاضر در میادین جهانی کشتی فرنگی بودند.

امیرحسین حسینی فرنگی‌کار وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در روزهای استقبال از شهدا در میدانی دیگر برای نبرد با حریفانش در مسابقات جهانی کشتی فرنگی به میزبانی برزیل آمده می‌شد تا به‌همراه دیگر ملی‌پوشان برای اعتلای نام ایران بجنگد.

این کشتی‌گیر ارزشمند کشورمان با ورود به میدان جهانی کشتی فرنگی از امام رضا (ع) و شهید سید منصور مهدوی‌نیاکی صمیمانه درخواست کرد تا یار و یاور‌شان باشند و با کسب مدال رنگارنگ و جای گرفتن نام ایران در رأس کشتی دنیا، مدال خود را تقدیم خانواده شهید غواص دسته‌بسته کشورمان کند.

حسینی با کسب نایب قهرمانی رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی و به گردن‌ آویختن مدال نقره بر عهد خود مستحکم بود و شب گذشته این حرکت بزرگ را عملی کرد.

با توجه به اینکه این روزها امیرحسین حسینی در اردوی تیم ملی به همراه دیگر ملی‌پوشان در تهران به سر می‌برد این مهم را به خانواده خود محول کرد تا با حضور در بیت شهید سید منصور مهدوی‌نیاکی نشان نقره مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جوانان جهان را به‌همراه فرمانده سپاه ناحیه آمل، مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران، رئیس اداره ورزش و جوانان آمل و دیگر مسئولان به خانواده غواص شهید دست‌بسته هشت سال دفاع مقدس تقدیم کند.

* شهدای غواص با دست‌بسته به ما درس ایستادگی دادند

فرمانده سپاه ناحیه آمل در این مراسم اظهار کرد: اگر شهدای غواص در بدترین شرایط با دستان بسته مقاومت کردند و به شهادت رسیدند، نخواستند سر تسلیم مقابل دشمنان بی‌دین فرود بیاورند ولی امروزه وظیفه ما است تا با دستان باز برای عزت و اقتدار ایران از جان و دل بکوشیم.

وی با اعلام اینکه از بین 30 شهید غواص و خط‌شکن که مهمان مازندران بودند هفت شهید شناسایی شدند، تصریح کرد: در این بین دو شهید سیدحسن فاطمی و شهید سید منصور مهدوی‌نیاکی از این شهرستان بودند.

فرمانده سپاه ناحیه آمل با اشاره به اینکه شهید مهدوی‌نیاکی از روستای ییلاقی نیاک در بخش لاریجان مازندران بود،ادامه داد: این شهید در رشته‌ ورزشی رزمی فعالیت زیادی داشته است.

خادم با اعلام اینکه ورزشکاران زیادی در این شهرستان با مدال‌آوری خود سبب افتخار و عزت ایران شدند، افزود: به‌تازگی دو ورزشکار کشتی فرنگی از آمل توانستند در مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جوانان جهان صاحب دو گردن‌آویز نقره و برنز شوند.

فرمانده سپاه ناحیه آمل گفت: والدین ورزشکاران مدال‌آور جهانی کشتی فرنگی هم با دعای خیر و درس‌آموزی از اهل‌بیت(ع) توانستند فرزندان مفیدی را برای کشور تربیت کنند.

* همدلی و همزبانی پیام امروز شهدا به جامعه

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران هم در این مراسم با اشاره به اینکه پیام شهدا امروزه ایجاد همدلی و همزبانی است، گفت: ورزشکاران ادامه‌دهندگان راه شهدا شوند.

سید‌جواد حسینیان در بیت شهید سیدمنصور مهدوی‌نیاکی شهید غواص آملی بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا تجدید عهد و پیمان با آرمان‌ها و اهداف والای امام امت و شهدا است.

وی افزود: قهرمانان واقعی جامعه اسلامی شهدا هستند و هم‌اکنون قهرمانان کشورمان در میادین مختلف جهانی ادامه‌دهنده راه شهدا هستند.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران با اعلام اینکه در زمان جنگ تحمیلی ورزشکارانی همانند شهید سیدمنصور مهدوی‌نیاکی مدال افتخارشان را درآورده و به‌جایش پلاک به گردن آویختند، تصریح کرد: امروزه قهرمانان کشور هم در عرصه‌های مختلف تنها به اهتزاز پرچم کشورمان می‌اندیشند و خود را سرباز کشور می‌دانند.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران با اشاره به حرکت ارزشمند و ماندگار ورزشکار مدال‌آور آملی، گفت: باید با الگو گرفتن جوانان از شهدا زندگی جاودانه دنیوی و اخروی برای آنها به ثمر بنشیند.

* مسئولان کشور با دستان باز به اقتدار ایران بی‌اندیشند

رئیس اداره ورزش و جوانان آمل هم در آئین اهدای مدال نقره امیرحسین حسینی کشتی‌گیر دارنده مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشتی فرنگی دنیا به خانواده شهید سیدمنصور مهدوی‌نیاکی شهید غواص آملی اظهار کرد: شهدای ورزشکار این شهرستان در رشته‌های مختلف ورزشی با خوی و خصلت پهلوانی زبانزد بودند و حتی بسیاری از آنها دارای مدارج عالی ورزشی بودند.

محمود نائیج با اشاره به میزبانی آملی‌ها از دو شهید غواص و خط‌شکن، تصریح کرد: حضور عظیم مردم این شهرستان در تشییع، استقبال و خاک‌سپاری شهدا تیر زهرآلود دیگری بر قلب اجانب و کشورهای استکبارگری بود.

وی گفت: شهدای غواص و خط‌شکن آملی الگوی بارز معرفتی در زندگی فردی و اجتماعی ورزشکاران هستند زیرا شهدای غواص و خط‌شکن با دست‌بسته در راه مبارزه با دشمنان بعثی تن به شکست ندادند و امروزه مسئولان ارشد کشور هم باید در راستای حفظ حقوق مردم با دست باز در میادین جهانی از ایران اسلامی دفاع کنند.

نائیج با اعلام اینکه امیرحسین حسینی کشتی‌گیر وزن 96 کیلوگرم و علی ارسلان کشتی‌گیر وزن 66 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران به‌همراه دیگر ملی‌پوشان اواخر ماه گذشته در رقابت قهرمانی کشتی فرنگی جوانان جهان به میزبانی کشور برزیل به دو نشان نقره و برنز دست پیدا کردند، اظهار کرد: در حالی این دو مدال خوش‌رنگ به نام آملی‌ها ثبت شد که در مجموع در این دوره از مسابقات ایران اسلامی با سه مدال به جایگاه ششم جهان رسید.

این مسئول افزود: امیرحسین حسینی در اقدامی ارزشمند و ماندگار مدال نقره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان را به خانواده شهید سید منصور مهدوی‌نیاکی تقدیم کرد که این مهم نشان از دیدگاه عمیق ارزشی و عرفانی این ورزشکار به شهدا دارد.

نائیج بیان کرد: این ورزشکار به دلیل حضور در اردوی تیم ملی کشتی جوانان جمهوری اسلامی ایران در تهران به سر می‌برد اما والدین این کشتی‌گیر ارزشمند نخستین مدال جهانی او را تقدیم خانواده شهید مهدوی‌نیاکی کردند.

* دعای‌ خیرمان بدرقه راه جوانان

برادر شهید دست‌بسته غواص آملی در این مراسم با اشاره به اینکه امیدواریم جوانان این مرز و بوم در همه رشته‌های علمی، سیاسی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و دینی موفق باشند و باعث تلألو نام ایران شوند، گفت: دعای‌ خیرمان بدرقه راه جوانان باشد.

سیدرحمت مهدوی‌نیاکی با اعلام اینکه امروزه دنیای استکبار و آمریکا از شهادت‌طلبی و دشمن‌ستیزی ایرانیان هراس دارند، بیان کرد: ورزشکاران کشورمان با الگوگیری از شهدا در میادین مختلف حاضر می‌شوند و باید به این افتخارات کشور بالید.

این جانباز دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نه‌تنها دعای خیر خانواده شهدا و ایثارگران بلکه دعای همه مردم ایران برای کسب برتری ورزشکاران ایرانی در عرصه‌های جهانی بدرقه راه‌شان است.

داماد شهیدان سیدمنصور و سیدناصر مهدوی‌نیاکی هم بیان کرد: با افتخارآفرینی ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی، جهانی و المپیک زمانی که سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای ابرقدرت دنیا به اهتزاز در می‌آید حس غرور وصف‌ناپذیری به انسان دست می‌دهد.

اصغر صدقی بیان کرد: ورزشکاران، جوانان و همه مردم برای رستگاری در دنیا و آخرت از شهدا درس زندگی بگیرند.

وی با اشاره به نقش مربی ارزشمند، متعهد و سازنده در بین ورزشکاران یادآور شد: حسن حسین‌زاده مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران از چهره‌های متعهد و دینی در ورزش است که تمام زندگی خود را وقف تربیت آینده‌سازان کشور کرده است.

* نخستین مدال طلای جهانی فرزندم تقدیم خانواده شهید غواص

پدر مدال‌آور جهانی کشتی فرنگی ایران هم گفت: امیدوارم شهید دست‌بسته غواص نخستین مدال جهانی فرزندم را قبول کند.

مجید حسینی با اشاره به اینکه فرزندم امیرحسین در میدان‌های مختلف ورزشی همه سعی و کوشش خود را برای مدال‌آوری و افتخارآفرینی ایران اسلامی به‌کار می‌بندد و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، اظهار کرد: رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان جهان با ایام تشییع شهدای غواص در مازندران همزمان شد و یکی از نذرهای پسرم برای کسب مدال این بود که پس از کسب سکو مدال خود را به خانواده شهید مهدوی‌نیاکی تقدیم کند.

حسینی با اشاره به اینکه معتقدم دعای خیر خانواده‌های شهدا و رزمندگان همیشه پشت سر سربازان وطن و ورزشکاران در پیکارهای مختلف است، تصریح کرد: فرزندم در اردوهای رده‌های گوناگون تیم ملی زحمت‌های زیادی کشیده و هم‌اکنون نیز برای افتخارآفرینی کشور در اردوی تیم ملی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امید داریم تا شهید سید منصور مهدوی‌نیاکی این هدیه ناچیز فرزندم را قبول کند، گفت: به یاد شهدا بودن وظیفه‌ است و آنها با دست بسته شهید شدند تا ما با دستان باز از مرز و بوم دفاع کنیم.

* مدال نقره کشتی‌گیر آملی در دنیا نذر شهید غواص دست‌بسته

مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با اعلام اینکه مدال نقره کشتی‌گیر آملی در مسابقات جهانی در مقابل دلیرمردی شهدا و رزمندگان بسیار ناچیز است، گفت: این نشان ارزشمند نذر برای شهید غواص دست‌بسته سید منصور مهدوی‌نیاکی بود.

حسن حسین‌زاده با اعلام اینکه هم‌اکنون ورزشکاران کشورمان با نام و یاد شهدا در میادین مختلف حاضر می‌شوند، ادامه داد: ورزشکاران بیشتر مواقع در رویارویی با حریفان به شهدا و امام شهدا متوسل می‌شوند.

حسین‌زاده افزود: قهرمانان واقعی کشورمان شهدا و ایثارگران هستند که در سخت‌ترین شرایط با اهدای جان و خون خود نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در اختیار اجانب قرار گیرد.

حسین‌زاده با اعلام اینکه ورزشکاران کشتی‌گیر آملی در مدت زمان یک ماه توانستند دو افتخار بزرگ کسب کنند؛ تصریح کرد: آملی‌ها در نخستین رویداد با کسب دو نشان طلا در مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جوانان آسیا به میزبانی کشور میانمار در صدر کشتی‌گیران قاره کهن ایستادند و جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند هرچند دو نشان طلای آملی‌ها در این رویداد تنها مدال طلا کسب شده توسط کاروان تیم کشتی فرنگی تیم ملی کشورمان را رقم زد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران تأکید کرد: در دومین رویداد که طی روزهای گذشته حاصل شد امیرحسین حسینی و علی ارسلان برای دومین‌بار برای رقابت با حریفان بر روی تشک حاضر شدند.

حسین‌زاده با اعلام اینکه خانواده ورزشکار جوان‌مرد آملی در این مراسم مدال برنز جهانی فرزندشان را به خانواده شهید مهدوی‌نیاکی تقدیم کردند، بیان کرد: این نشان نقره در مقابل دلیر مردی شهدا و رزمندگان بسیار ناچیز است.

به گزارش فارس، حرکت ارزنده امیرحسین حسینی کشتی‌گیر جوانان و مدال‌آور میادین جهانی بار دیگر به استکبار دنیا و بدخواهان ایران اسلامی اثبات کرد که نسل جوان این مملکت همانند نسل جوان دوران جنگ تحمیلی آگاه، بصیر، دانا، هوشیار و توانمند هستند و در راه امام راحل و شهدای اسلام گام برمی‌دارند.

این اقدام ارزنده کشتی‌گیر جوان کشورمان تیر زهرآلودی بر چشم آنهایی است که نمی‌توانند رشد، بالندگی و اقتدار جوانان کشور را ببینند و برای آنها دام‌های متفاوت پهن می‌کنند با توجه به اینکه می‌دانند این ملت با آرمان‌های شهدا عهد ناگسستنی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها