مرکز آمار اعلام کرد صادرات در سه بخش کشاورزی، شکار و جنگل‌داری، استخراج معدن و شیلات در مقایسه با فصل مشابه سال قبل رشد منفی داشته / واردات صنعتی نسبت به زمستان سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافت
کد خبر: ۸۵۶۰۷۲۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج، گزارش مرکز آمار از وضعیت صادرات در نخستین فصل امسال نشان می‌دهد که صادرات در سه بخش کشاورزی، شکار و جنگل‌داری، استخراج معدن و شیلات در مقایسه با فصل مشابه سال قبل رشد منفی داشته است.

صادرات در بخش کشاورزی طی فصل بهار نسبت به فصل مشابه سال قبل بیش از 16 درصد رشد منفی داشته و همچنین صادرات این فصل در مقایسه با فصل پیش از آن 66 درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که میزان واردات در این بخش نیز اگر چه نسبت به بهار سال گذشته رشدی منفی را تجربه کرده است، اما در مقایسه با فصل قبل رشدی معادل 127 درصد دارد.

این گزاش نشان می‌دهد که میزان صادرات در بخش استخراج معدن در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی 43.7 درصد رشد داشته درحالیکه نسبت به سه ماهه پیش از آن رشدی 172 درصدی را تجربه کرده است.

وضعیت واردات در بخش معدن در فصل نخست امسال نشان می‌دهد که در این مدت واردات معدنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد و نسبت به زمستان سال گذشته 61 درصد کاهش داشته است.

بر اساس گزاش مرکز آمار، رشد صادرات در بخش شیلات نیز در نخستین فصل سال جاری نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته و البته زمستان سال قبل به ترتیب منفی 52.5 و منفی 48.2 بوده است.

با این حال واردات در این بخش هم در مقایسه با فصل مشابه سال قبل و هم در مقایسه با فصل پیش از آن رشد مثبت داشته است به این ترتیب به ترتیب واردات شیلاتی نسبت به بهار سال گذشته و زمستان این سال به میزان 37 و 54 درصد افزایش داشته است.

در بخش صنعت اما اگر چه صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد رشد مثبت داشته اما نسبت به زمستان سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.

در عین حال وضعیت واردات در این بخش نیز حاکی از آن است که واردات صنعتی طی فصل بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته 14 درصد کاهش و نسبت به زمستان سال قبل 22 درصد افزایش داشته‌ است.

ارسال نظرات