مدیر نمایشگاه ایران پلاست:

رکورد حضور خارجی‌ها در نمایشگاه ایران پلاست شکسته می‌شود/ برنامه ویژه برای شرکت‌های داخلی

مدیر نمایشگاه ایران پلاست با اشاره به آغاز مرحله پیش ثبت نام گفت: به نظر می‌رسد حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه رکوردشکنی کند اما به هیچ عنوان از این اتفاق ذوق زده نیستیم و برنامه ویژه‌ای برای شرکت های داخلی داریم.
کد خبر: ۸۵۶۰۶۷۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد مقاره در نشست خبری ایران پلاست که صبح امروز در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد، گفت: قرار است این نمایشگاه در تاریخ 25 تا 29 فروردین‌ماه سال 95 در ایران برگزار شود.

مدیر نمایشگاه ایران پلاست با اشاره به بخش بین‌المللی این نمایشگاه گفت: با مذاکرات اولیه که با بازاریاب‌های خارجی صورت گرفته است به نظر می‌رسد بخش خارجی این نمایشگاه رونق خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد و انتظار داریم حدود 5-4 هزار متر از فضای نمایشگاه را بخش خارجی در اختیار بگیرد.

مقاره ادامه داد: در سالهای گذشته سهم خارجی‌ها در نمایشگاه ایران پلاست 12 درصد بود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم امسال این سهم به 20 درصد برسد.

مدیر نمایشگاه ایران پلاست ادامه داد: با پیش ثبت‌نام صورت گرفته که از اول شهریورماه تا 15 شهریورماه سال جاری ادامه دارد به نظر می‌رسد شرکت کنندگان خارجی حاضر در نمایشگاه ایران پلاست سال 95 نسبت به دوره‌های قبل افزایش پیدا کنند اما نکته حائز اهمیت است است که ما قصد نداریم بازار ایران را در اختیار خارجی‌ها قرار دهیم و قطعاض به شرکت کنندگان ایرانی توجه خاص و ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی با اشاره به حضور متخصصین و صاحبنظران در صنعت پلاستیک گفت: یکی از اقدامات پیش روی ما دعوت از متخصصین صنعت پلاستیک است و انتظار داریم اکثر بازدیدکنندگان این نمایشگاه را قشر متخصص تشکیل دهد.

مقاره با اشاره به حضور ایران در کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و پاکستان گفت: این 4 کشور به ترتیبی که عنوان شد بزرگترین بازار محصولات پایین دستی هستند و انتظار داریم حاضرین در این نمایشگاه بتوانند اقدامات حضور خود را در این 4 کشور سهل‌الوصول کنند.

وی با تاکید بر اینکه بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال به طور جدی به دنبال آن هستند که در این نمایشگاه فعالیت‌های تخصصی‌تر صورت گیرد، گفت: سال گذشته حدود 60 نفر به صورت تخصصی در این نمایشگاه حاضر شدند،اما امسال با دعوت صورت گرفته از متخصصان به نظر می‌رسد حضور این قشر بیشتر از سالهای گذشته باشد.

وی با تاکید بر برقراری تعامل با نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی گفت: قبل از برگزاری نمایشگاه، ما رایزنی خود را با نمایشگاه‌های بین‌المللی روسیه، ایتالیا، چین و چند کشور صاحب صنعت آغاز کردیم.

مدیر نمایشگاه ایران پلاست با تاکید بر برگزاری همایش‌های تخصصی مختلف در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست گفت: ما از ظرفیت همایش IPF در کنار برگزاری این نمایشگاه و همچنین با مشارکت شرکت پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار است نشست‌های تخصصی را در حاشیه این نمایشگاه بزرگ بین‌المللی برگزار کنیم.

مقاره در ادامه این نشست با اشاره به اینکه پس از پیش‌ ثبت‌نام صورت گرفته مدارک شرکت کنندگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: از ابتدای مهرماه حاضرین در این نمایشگاه در 4 گروه تولیدکنندگان مواد اولیه، سازندگان قالب‌ها، تولیدکنندگان مصنوعات و در نهایت ارائه کنندگان خدمات بازاریابی تقسیم و براساس تعیین غرفه که خودشان از طریق سایت جانمایی کرده‌اند در نمایشگاه ایران‌پلاست حاضر خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشورهای آلمان، اتریش، ایتالیا، چین، هند، تایوان به طور جداگانه درخواست‌هایی را برای حضور در این نمایشگاه مطرح کرده‌اند که تا پایان مهلت پیش ثبت نام به نظر می‌رسد رکورد شرکت‌های خارجی در نمایشگاه ایران پلاست امسال نسبت به سال‌های گذشته شکسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما به هیچ عنوان از حضور خارجی‌ها ذوق‌زده نمی‌شویم و این را نیز می‌دانیم که کشورهای چین و روسیه در دوران تحریم با ما روابط تنگاتنگ داشتند، اما هدفمان این نیست که با حضور شرکت‌های خارجی، عرصه را بر شرکت‌های داخلی تنگ کنیم به همین دلیل برنامه‌ ویژه‌ای را برای حضور شرکت‌های داخلی در این نمایشگاه اتخاذ کرده‌ایم.

ارسال نظرات