امیر سرتیپ باقری:

در ورزش نیروهای مسلح اخلاق بالاتر از قهرمانی قرار دارد

رئیس شورای سیاست گذاری ورزش نیروهای مسلح در نشست با مسئولان تیم های اعزامی به المپیک سیزم گفت: در ورزش نیروهای مسلح اخلاق بالاتر از مدال قهرمانی قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۶۰۵۷۷
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، جلسه مشترک مسئولان ورزش نیروهای مسلح و تیم های اعزامی به المپیک سیزم دیروز برگزار شد. در این نشست که با حضور امیر سرتیپ محمدحسن باقری رئیس شورای سیاست گذاری ورزش نیروهای مسلح و سردار مهر علی باران چشمه رئیس سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، آخرین شرایط تیم های اعزامی به المپیک سیزم که مهرماه در کره جنوبی برگزار می شود بررسی شد.

در ابتدای این نشست روسای هیئت های تیم های اعزامی به المپیک سیزم گزارشی از مراحل آماده سازی، اردوها، مشکلاتشان و نحوه همکاری با فدراسیون ها ارائه دادند. دکتر نخعی پور مسئول روانشناسی تیم های اعزامی به سیزم نیز در این نشست بر اهمیت مسائل روحی و روانی در این مسابقات تاکید کرد و گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این رابطه ارائه داد.

همچنین فرهاد نفرزاده دبیر سیزم ایران در جهان درباره قوانین مسابقات و شرایط و ضوابط حاکم بر بازی ها و ریاحی مسئول پشتیبانی تیم های اعزامی به سیزم نیز درباره تدارک صورت گرفته جهت برپایی اردوهای منظم و فراهم آوردن امکانات درخواستی تیم ها گزارش دادند. محمد حسین فئوادیان مدیر روابط عمومی سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح هم از فعالیت های صورت گرفته درباره پوشش خبری و انعکاس اردوها و مسابقات تیم های شرکت کننده در المپیک نظامیان گزارش داد.

در ادامه سردار باران چشمه با اشاره به اهمیت موضوع دوپینگ، اظهار داشت: دوپینگ یکی از معضلات جدی است که در ورزش جهان وجود دارد و در ورزش نیروهای مسلح نیز باید این موضوع جدی گرفته شود و کنترل های لازم صورت بگیرد و ورزشکاران به خوبی در این زمینه توجیه شوند تا یک کاروان پاک عازم مسابقات المپیک نظامیان جهان شود.

وی همچنین به تعامل و هماهنگی تیم های اعزامی به سیزم با فدراسیون های مربوطه تاکید کرد و از برگزاری جلسات مشترک با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای استفاده از تمام ظرفیت های ورزش کشور برای حضور مقتدارانه در المپیک سیزم خبر داد.

امیر سرتیپ محمد حسن باقری نیز در سخنانی با تقدیر و تشکر از دست اندارکاران هیئت های مختلف ورزش نیروهای مسلح که این روزها در حال آماده سازی برای شرکت در المیپیک نظامیان هستند، اظهار داشت: باید از تجربیات دوره های گذشته المپیک سیزم برای اینکه یک کاروان آماده و با تجربه به ششمین دوره المپیک سیزم اعزام شود استفاده کنیم.

وی با تاکید براستفاده از تمامی پتانسیل های موجود در ورزش کشور برای آماده سازی تیم ها افزود: یکی از مهم ترین مباحثی که باید مورد توجه قرار بگیرد، اخلاق و مسائل فرهنگی است. در ورزش نیروهای مسلح اخلاق مهم تر ازقهرمانی و گرفتن مدال است و این اصل باید مورد توجه قرار بگیرد و ورزشکاران شرکت کننده در سیزم به عنوان سفیران ورزش نیروهای مسلح همواره این موضوع را مد نظر دارند.

رئیس شورای سیاست گذاری ورزش نیروهای مسلح همچنین با اشاره به حضور بانوان ایران در المپیک سیزم گفت: حضور بانوان محجبه کشورمان به عنوان در این مسابقات می تواند یک پیام فرهنگی برای کشورهای دیگر داشته باشد و حفظ ارزش های اسلامی را به جهانیان نشان دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار