جانشین سازمان بسیج عشایري:

ضرورت حضور دستگاه هاي متولي فرهنگ در حمايت از جامعه عشاير

جانشين سازمان بسيج عشايري ضمن گلایه از سایر دستگاه های مسئول فرهنگی در حمایت از جامعه عشایر، خلاء حضور آنان را یکی از آسیب های فرهنگی جامعه عشایری بیان کرد: بسیج با تمام توان آماده خدمتگزاری و حمایت از جامعه عشایری در ابعاد مادی و معنوی است.
کد خبر: ۸۵۶۰۵۷۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سمنان، احمد سعیدی در جمع کارکنان سازمان بسیج عشایری کشور، معاونت اجرایی سازمان بسیج مستضعفین و رييس سازمان بسیج عشایری استان سمنان حاضر در اردوي جهادي منطقه عشایری شهرستان مهدیشهر استان سمنان، با اشاره به اینکه این اردوی جهادی به منظور احداث حسینیه شهدای عشایر در منطقه جاش لوبار شهرستان مهدیشهر انجام گرفت، اظهار داشت: ایجاد مکانی متمرکز برای مناسبتهای مذهبی و فرهنگی و حمایت معنوی از این جامعه خدوم و زحمتکش از اهداف احداث این حسینیه است.

وی ضمن گلایه از سایر دستگاه های مسئول فرهنگی در حمایت از جامعه عشایر، خلاء حضور آنان را یکی از آسیب های فرهنگی جامعه عشایری بیان کرد: بسیج با تمام توان آماده خدمتگزاری و حمایت از جامعه عشایری در ابعاد مادی و معنوی است.

جانشین سازمان بسیج عشایری با بیان اینکه با تدبیر حضرت امام خمینی(ره) نهاد سازندگی در ابتدای انقلاب و با هدف کمک به مناطق محروم و نیازمند راه اندازی شد، تصریح کرد: با تشکیل جهاد سازندگی و حضور نیروهای مؤمن و انقلابی این عرصه ادامه یافت که متأسفانه با ادغام وزارت جهاد و وزارت کشاورزی، حضور جهادگران در مناطق محروم ملموس نبود؛ اما قريب به دو دهه است که حضور بسیجیان در مناطق محروم در ابعاد مختلف در کمک رسانی به اقشار نیازمند مشهود است.

یادآور می شود؛ با تدبیر رییس سازمان بسیج مستضعفین طرح اعزام معاونین، مدیران و کارکنان ستادی سازمان بسیج به روستاهای محروم سراسر کشور در عرصه های مختلف عمرانی- فرهنگی- آموزشی- ورزشی و.... در جهت خدمت رسانی انجام می شود که این حرکت می تواند الگوی سایر نهادها و وزارتخانه های کشور باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار