مدیر عامل داروسازی دکتر عبیدی از تولید یک داروی جدید برای بیماران ام اس در کشور خبر داد و گفت: داروی دیفوزل با یک پنجم قیمت خارجی برای هزار بیمار مبتلا MS تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۰۴۹۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید امیر رضویان مدیر عامل داروسازی دکتر عبیدی در حاشیه افتتاح نخستین داروی خاص این داروسازی اظهار کرد: داروسازی عبیدی قدمتی 70 ساله دارد و نخستین داروسازی ایران است که تاکنون داروهای معمولی تولید می‌کرد و بر این اساس تولید داروی دیفوزل نخستین داروی خاص این داروسازی برای بیماران MS است.

وی ادامه داد: این دارو تحت لیسانس کشور هلند است و هزینه آن یک پنجم تولید خارجی آن است بنابراین 5 برابر صرفه اقتصادی و صرفه‌جویی ارزی برای کشور دارد.

مدیر عامل داروسازی دکتر عبیدی، تصریح کرد: داروسازی عبیدی سعی می‌کند تا دی‌ماه توزیع انبوه داروی ایفوزل را در بازار دارویی کشور محقق کند. همینطور تا پایان سال دو نوع داروی دیگر در حوزه MS و ضد سرطان نیز تولید خواهیم کرد.

رضویان با بیان اینکه هم‌اکنون برای هزار بیمار ایرانی تولید خواهد شد و در آینده حتما به بحث صادرات این دارو نیز ورود خواهیم کرد، خاطر نشان کرد: این دارو در 2 دوره 120 و 240 میلی‌گرم با قیمت 2500 و 6800 تومان خواهد بود و شاید کمی این قیمت نیز بالاتر رود ولی چون بیماری MS تحت پوشش بیمه است مسلما از نظر پوشش بیمه‌ای مشکلی نخواهیم داشت.

ارسال نظرات