رئیس کمیته امداد و مدیر عامل بانک سپه با هدف توانمندسازی محرومان با محوریت اشتغال تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.
کد خبر: ۸۵۶۰۴۶۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، فتاح گفت: جامعه هدف ما اقشار آسیب پذیر و نیازمندی هستند که وضعیت اقتصادی و تورم در کشور بیشترین تاثیر را بر زندگی آنان به جای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه پرداخت مستمری به مددجویان بسیار ناچیز است و نمی‌تواند آنان را توانمند کند، افزود: در آموزه‌های دینی به ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه بسیار سفارش شده است، این درحالی است که پرداخت مستمری مددجویان را وابسته می‌کند و مانع ورود آنها به بازار می‌‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانوادهای تحت پوشش کمیته امداد دارای افراد با استعداد و موفقی هستند، تصریح کرد: کمیته امداد با شناسایی استعدادها و ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تسهیلات بانکی افراد جویای کار را توانمند و وارد بازار کار می‌کند.

فتاح با تاکید بر اینکه هرچه به این افراد کمک شود به نظام کمک کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام از سال 88 تاکنون با پرداخت چهار هزار و 200میلیارد تومان تسهیلات توانسته 400هزارمددجو را توانمند و از چرخه حمایتی خود خارج کند.

سید کامل تقوی نژاد، مدیرعامل بانک سپه نیز در ادامه این مراسم،گفت: با توجه به اینکه کمیته امداد با مستحق‌ترین قشر جامعه در ارتباط است لذا خدمات این نهاد بسیار ارزنده و ارشمند است .

در پایان، تفاهم‌نامه همکاری میان بانک سپه و کمیته امداد امام خمینی ( ره ) به مبلغ 600 میلیارد ریال جهت اعطای تسهیلات اشتغالزایی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد مبادله شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است تسهیلات به معرفی‌شدگان از سوی کمیته امداد در مشاغل خانگی 50 میلیون ریال، خوداشتغالی یکصد و 50 میلیون ریال و در طرح‌های توسعه‌ای تا سقف 750 میلیون ریال با مدت بازپرداخت پنج سال به بانک پرداخت شود.

همچنین در این تفاهم‌نامه آمده است معرفی‌نامه‌های کمیته امداد تا سقف 300 میلیون ریال به عنوان مجوز شغلی گواهی مهارت فنی طرح محسوب می‌شود و بانک مدارک شغلی دیگر مطالبه نخواهد کرد.

ارسال نظرات