خبرهای داغ:
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: اجلاسیه پیرغلامان باید به ایجاد حرکت و موجی خودجوش و ماندگار در جامعه بیانجامد.
کد خبر: ۸۵۶۰۲۷۶
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس  آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در نشست هماهنگی اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی اظهار داشت: این اجلاسیه با سایر اجلاسیه‌ها تفاوت دارد از آن جهت که نام امام حسین مترادف قیام و اقدام است و اگرچه اجلاس به معنای نشست، تدبیر و برنامه‌ریزی آمده اما باید به تأسی از آن حضرت، پیامد اجلاسیه پیرغلامان حرکت اقدامی فراگیر، خودجوش و اثرگذار در جامعه اسلامی باشد.

وی افزود: از پیام‌ها و اهداف قیام مقدس حسینی باید در این اجلاسیه مطرح و ترویج شود و به یاری خدا همه برای نتیجه‌گیری بهتر آماده‌باشیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کسی که پیرغلام امام حسین (ع) است و کسی که از آن پیرغلام تجلیل می‌کند باید هدف را غیر دنیایی و اخروی قرار داده باشند.

آیت‌الله دستغیب با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) با این مضمون که «مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان است تا وقتی‌که امتحان پیش آید»، اظهار داشت: تلاش باید بر این باشد که آن دین‌داری که مدنظر امام حسین است زیاد شود یعنی در عصر ما آن‌کسی که نقش امامت و رهبری را به عهده دارد اصحابی داشته باشد که اگر به اصحاب امام حسین نرسند شبیه و پیرو آنها باشند.

وی با بیان این‌که امام حسین (ع) درباره اصحاب خود می‌فرماید کسی را بهتر و وفادارتر از اینها ندیدم، اضافه کرد: این یک امر واقعی است و شعار هم نبود بلکه حقیقت این است که اگر بنا شد اصحاب جانش را فدا کند امروز نیز اصحاب و یاران صلحا باید برای فدا شدن برای کسی که پرچم امام حسین به دست او هست آماده باشند.

آیت‌الله دستغیب بیان کرد: شاید کسانی هم مدعی شوند که اگر امام زمان (عج) ظهور کند ما آماده‌ایم و در عمل اطراف نایب معصوم را خالی کنند.

وی ابراز داشت: این‌ها همه صحنه‌های امتحان است و کسی هم نمی‌تواند بگوید من از حال خودم بی‌خبرم زیرا انسان نسبت به وضع خودآگاه است و چقدر خوب است که گاهی در فرصت‌های مناسب هر فردی خود را محک زند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به برگزاری اجلاسیه پیرغلامان در مهرماه، گفت: باید تلاش کنیم اصحاب حسین زیاد شوند و نتیجه و خروجی اجلاسیه پیرغلامان این باشد که فریضه امربه‌معروف و نی از منکر به‌عنوان هدف اصلی قیام اباعبدالله در جامعه ترویج شود.

وی یادآور شد: اگرچه اساس منکر با تأسیس نظام جمهوری اسلامی رخت بربسته و اساس معروف حاکم شده اما از سویی عمل به فریضتین در جامعه ما متروک‌شده و این اجلاسیه بهانه‌ای برای اقدام و قیام به شیوه اباعبدالله است.

آیت‌الله دستغیب تصریح کرد: نام امام حسین (ع) پیوند، انسجام، وحدت و اخوت ایجاد می‌کند و این‌چنین است که محرم و عاشورا همه یک نام واحد را به زبان می‌آورند.

وی با یادآوری این‌که هیئات بزرگی در شیراز وجود دارد، خواستار آن شد که ترتیبی اتخاذ شود که در این اجلاسیه و برنامه، کسانی که مسئول هیئت‌ها هستند حتی اگر سلیقه‌های آن‌ها هم باهم متفاوت باشد جمع شوند و به هر نحو ممکن تمام تلاش خود را به میدان بیاورند.

وی متذکر شد: وقتی بحث اجتماع است باید گذشت و سعه‌صدر هم وجود داشته باشد و اگر اشکالاتی هم هست باید رفع شود و همه اعم از مردم و مسئولان تلاش کنند که این راه را به بهترین وجه به نتیجه برسانیم و چهره این شهر و استان بهتر از گذشته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها