خبرهای داغ:
مدیرکل صدا‌ و‌ سیمای مرکز فارس گفت: برگزاری اجلاسیه پیرغلامان حسینی، فضای استان را به عطر و بومی معنوی اهل‌بیت معطر می‌سازد.
کد خبر: ۸۵۶۰۲۷۰
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس سید تقی سهرابی در نشست هماهنگی اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی اظهار داشت: بعد از این که مقام معظم رهبری درباره نحوه عزاداری و دوری از آسیب‌ها صحبت کردند، طرح تجلیل از پیرغلامان عاشورایی عنوان شد اما در اجلاسیه پیرغلامان که ورودی به برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان است فقط بحث تجلیل مطرح نیست هرچند این عنوان بر اجلاسیه گذاشته‌ شده است.

رئیس اجلاسیه پیرغلامان حسینی افزود: از نخستین تا پنجمین دوره اجلاسیه پیرغلامان در حسینیه جماران با حضور مداحان داخلی برگزار شد و بعد از اینکه زنجان برای برگزاری اعلام آمادگی کرد این برنامه وارد مرحله جدیدی شد.

این مسئول ادامه داد: پس از زنجان، استان‌های مختلف به‌نوعی نوبت گرفتند که مراسم بعدی در استان آنها برگزار شود و یک هیجان و شور خیلی خوبی در سراسر کشور برای برگزاری ایجاد شد.

سهرابی اضافه کرد: قبل از اینکه پرچم عزاداری به استان فارس بدهند این مراسم در خوزستان برگزار شد و در آن مراسم هیئات مذهبی فارس حضور داشتند و مطرح شد که این مراسم سال آینده یعنی امسال در استان فارس برگزار شود که همان موقع چند استان دیگر هم متقاضی بودند اما موقعیت، جایگاه و بحث حرم سوم بودن استان فارس و آمادگی هیئات مذهبی و مدیریت این استان باعث شد میزبانی به فارس واگذاری شود.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاسیه در فارس به‌گونه‌ای متفاوت برگزار می‌شود و مقرر شد برای نخستین بار مراسم تجلیل از پیرغلامان هم در شیراز و هم در لار برگزار شود که این برنامه‌ریزی فوق‌العاده‌ای می‌طلبد و البته لاری‌ها هم آمادگی کامل برای برگزاری این مراسم دارند.

سهرابی سپس بیان کرد: در 12 دوره گذشته هزینه برگزاری مراسم را استان میزبان تقبل می‌کرد چراکه حضور مداحان و پیرغلامان یک برنامه ویژه است و فضای بسیار مناسبی از نظر معنوی برای استان ایجاد می‌کند.

مدیرکل صداوسیمای فارس تصریح کرد: رهنمودهای آیت‌الله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه شیراز، در باب اینکه اجلاسیه مردمی برگزار شود راهگشا بوده و همه‌چیز مهیای برگزاری این مراسم باشکوه است و مداحان از اقصی نقاط جهان اعم از شیعه و سنی و اقلیت‌های مذهبی دلباخته امام حسین در آن حضور دارند.

وی در پایان گفت: اجلاسیه پیرغلامان یک فضای بسیار معنوی در این استان که متعلق به اهل‌بیت است ایجاد خواهد کرد که واجد برکات بسیاری برای تمام اقشار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها