مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم:

بخش مهم تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه به شرکت‎های دانش بنیان است

خسرو پیری در آئین آیین تکریم و معارفه رییس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری، رسالت پارک‎های علم و فناوری در تحقق اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم و اساسی دانست.
کد خبر: ۸۵۶۰۱۹۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، در سفر به شهرکرد برای معرفی رییس جدید پارک علم و فن آوری چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: اساس برنامه پارک های علم و فن آوری توسعه و رفاه اجتماعی است .

خسرو پیری، تصریح کرد: این امر می تواند با تجمیع در کل کشور به سند فناوری ایران تبدیل شده و در راستای ایجاد شتاب بیشتر در رسیدن به اهداف حوزه فناوری تاثیرگذار باشد.

وی، با تاکید براینکه اسناد بالادستی به حوزه فناوری نیز باید توجه ویژه داشت عنوان کرد: باید در این خصوص برنامه ریزی کنیم و گامهای بلندتری در راستای ارتقای نقش فناوری در تصمیم گیری ها برداریم.

این مقام مسئول، ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت اجتماعی، اقتصادی، جغرافیایی و فرهنگی باید در اجرای طرح های فناور محور تاثیر بگذارد، شرکت های خدمات فناوری نیز می توانند با اجرای مطالعاتی در این خصوص، بر روی فناوری های مرتبط کار کنند.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکی از پتانسیل های استان چهار محال و بختیاری آب آن است ، که اگر فن آوری در حوزه آب اتفاق بیافتد به نفع استان شما خواهد بود.

پیری بر کیفی سازی راه اندازی شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: ۱۰ شرکت دانش بنیان واقعی بهتر از ۱۰۰ شرکت اسمی است.

وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به شرکت های دانش بنیان در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان افزود: مراکز رشد دانشگاهها می توانند پلکان ترقی استان باشند که باید در این راستا از ظرفیت های دانشگاهیان بیشتر بهره ببریم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، مسئله اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و گفت: بخش مهم تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به شرکتهای دانش بنیان است که در راستای تحقق این مهم رسالت پارکهای علم و فناوری بسیار مهم و اساسی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز به این باور قلبی نرسیدهایم که توجه به فنآوری موجب توسعه و پیشرفت میشود، تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ نگاه به فن‌آوری در کشور ضعیف است.

گفتنی است: در این مراسم از زحمات دکتر رحیم ابراهیمی تقدیر و اسماعیل پیرعلی خیرآبادی به عنوان سرپرست پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار