اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد با صدور بيانيه‌اي قطع درختان خيابان مسجد جامع يزد را محكوم كرد و اظهار كرد: درختان نیز هویت شهری و میراث طبیعی ما هستند.
کد خبر: ۸۵۶۰۱۸۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ایسنا، متن بیانیه میراث فرهنگی در مورد ای حادثه که به دنبال طرح بهسازی و ساماندهی خیابان مسجد جامع کبیر یزد روی داده، بدین شرح است؛

"قطع و بی جان کردن تعدادی از درختان خیابان مسجدجامع یزد که باعث اعتراض و ناراحتی ساکنین، کسبه و دوستداران محیط زیست شد، موجبات تأسف و تأثر زیادی را پدید آورد.

فضای سبز شهری که در طول سالیان دراز با همت و تلاش مردمان کویر به ثمر رسیده و همواره مأمنی برای ساکنان و گردشگران از گزند آفتاب سوزان این منطقه بوده، جزیی از هویت فرهنگی ماست.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان متولی میراث فرهنگی، همواره در جلسات فنی بهسازی خیابان مسجدجامع، حراست از درختان این خیابان را مورد تأکید قرار داده و حفظ حیات طبیعی خیابان مذکور را از اولویت‌های طراحی‌های انجام شده دانسته است.

در پایان ضمن محکوم کردن رخداد ناشایست قطع درختان و سپاسگزاری از پیگیری‌های مجدانه دوستداران محیط زیست، کسبه، ساکنین و اهالی محله مسجدجامع، از تلاش‌های شهرداری یزد به جهت بهسازی خیابان مسجدجامع و بررسی موضوع مذکور تقدیر کرده و امیدواریم با برنامه‌ریزی لازم از تکرار این گونه رخدادها جلوگیری به عمل آید و جهت بهره‌برداری از این طرح تسریع لازم صورت گیرد.”

ارسال نظرات