خبرهای داغ:
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه مهمترین مساله در اقتصاد پساتحریم این است که به دنبال اقتصادی رقابتی باشم نه اقتصادی که دارای رانت و فساد باشد، گفت: برای رقابت در اقتصاد جهانی باید از اقتصاد مبتنی بر نفت دور شویم.
کد خبر: ۸۵۶۰۱۸۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمد نهاوندیان امروز در همایش توسعه و سرمایه گذاری استان همدان با حضور هیات دولت، اظهار کرد: دولت با دریافت بازخوردها در مسیر خود برای توسعه و پیشرفت کشور مصمم تر می شود چراکه احساس می کند مقاومت در مقابل مشکلات گوناگون از نگاه تیزبین مردم پنهان نمی ماند.

وی با اشاره به ویژگی های تاریخی و اقتصادی کشور برای حضور در صحنه های مختلف دنیا تصریح کرد: یک بار دیگر ایران در مرکز توجه قرار گرفته و بسیاری از مطبوعات و رسانه های بین المللی و بزرگ کشور درباره ایران صحبت می کنند اما با یک تفاوت که تمامی رسانه از هیات های مختلف اقتصادی و سیاسی صحبت می کنند که وارد ایران می شوند.

وی ادامه داد: سیاستمداران در کشورهای قدرتمند دنیا درباره قدرت و توانمندی های ایران صحبت می کنند و آنچه همیشه از ایران گفته اند منفی بوده است اما امروزه آنها از تعامل با ایران سخن می گویند و اذعان دارند که تقابل در مقابل ایران معنایی ندارد و این نتیجه انتخابات رویکرد تعامل است که دو سال پیش توسط مردم تایید و رای آورد.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد ایران در این رویکرد کم سابقه تاریخی که رویکردی تعاملی با جهان است، مورد استقبال قرار گرفته و باید هوشمندانه مورد استفاده قرار گیرد تا فصل تازه ای از اقتصاد در کشور شروع شود.

نهاوندیان با بیان اینکه مهمترین مساله در اقتصاد پساتحریم این است که به دنبال اقتصادی رقابتی باشم نه اقتصادی که دارای رانت و فساد باشد، تصریح کرد: علت نابهره وری ها نبود فضای رقابتی لازم و سالم است، برای رقابت در اقتصاد جهانی باید از مزیت های خدادای ایران استفاده کنیم و از اقتصاد مبتنی بر نفت دور شویم.

وی عنوان کرد: آنچه در مذاکرات صورت گرفت علاوه بر مساله هسته ای بخش مهمتری را نیز داشت و آن رفع تحریم هاست که با دقتی خاص توسط تیم مذاکره کننده مطالعه و مورد توجه قرار گرفت و موفق شدند تحریم هایی را که خیلی قبل تر از تحریمات هسته ای بر ما اعمال شده بود را رفع کنند.

وی با اشاره به اینکه توجه به آنچه در مذاکرات حاصل شده برای بنگاه های اقتصادی مهم است،‌ بیان کرد: باید ریسک اقتصادی برای سرمایه گذاری در ایران را کم کنیم تا بتوانیم در مسابقه وسیع و جدی جذب سرمایه در دنیا ثابت کنیم که پروژه های ما در ایران قابل اعتماد است که بخشی به عهده دولت و قسمتی دیگر که اثبات سودآوری است به عهده بنگاه هاست.

نهاوندیان ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی در داخل ایران به دنبال شریک قابل اعتماد هستند که این مساله نیازمند حرکت وسیع، هوشمندانه و تخصصی است به طوریکه سیاست دولت این است که فعالیت های جدید اقتصادی را به بنگاه های بخش خصوصی واگذار کند چراکه عادت تک تیرانداز بودن که از عادت های غلط است را باید فراموش کرده و به صورت جمعی و گروهی کار کنیم.

وی عنوان کرد: پیام جدید اقتصاد ایران باید توسط سرمایه گذاران داخل به تمام دنیا منعکس شود به طوریکه در این راستا نیازمند آمادگی بخش خصوصی، بانکها، موسسات خدمات مالی، بیمه ها هستیم همچنین دولت باید برای تسهیل فضای کسب و کار تلاش کند.

نهاوندیان تصریح کرد: فضای کسب و کار کشور رتبه بندی بسیار خوب و جدیدی در آخرین ارزیابی بانک جهانی کسب کرده چراکه عزم دولت برداشتن گام های بلند برای بهبود فضای کسب و کار با تعامل بخش خصوصی و دولتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات