بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی مأموریت‌هایی تعریف کرده و از فعالان تولیدی مرتبط با امنیت غذایی مثل پروش ماهی قزل آلا، بلدرچین، قارچ، ورمی کمپوست، مرغ، شترمرغ، انواع دام، زنبور عسل با پرداخت وام و ارائه مشاوره کارشناسی و علمی حمایت می‌کند.
کد خبر: ۸۵۶۰۱۴۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

به گزارش خببببرگزاری بسیج، سازمان بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی مأموریت های زیادی تعریف کرده و از فعالان عرصه های تولیدی مرتبط با امنیت غذایی مثل پروش ماهی قزل آلا، بلدرچین، قارچ، ورمی کمپوست، مرغ، شترمرغ، انواع دام، زنبور عسل و ... با پرداخت وام و ارائه مشاوره های کارشناسی و علمی حمایت به عمل می آورد.

 

ابراهیم شاکر فارغ التحصیل رشته منابع طبیعی و از فعالان اقتصاد مقاومتی در استان اردبیل در عرصه تولید قارچ خوراکی است که فعالیت تولیدی خود را از زمان خدمت سربازی شروع کرده است. خبرنگار بسیج سازندگی در این باره گفت و گویی با وی ترتیب داده است.

پرورش قارچ خوراکی با حقوق سربازی

ابراهیم شاکر می گوید: "فعالیت تولیدی خود را از سال 91 آغاز کردم. برای اولین بار با هزینه خودم و هنگامی که در جهادکشاورزی امریه بودم و حدود 150 هزارتومان حقوق سربازی درآمد داشتم با سرمایه ای حدود یک میلیون تومان به همراه یکی از دوستانم وارد عرصه تولید قارچ شدم. پس از آن با دریافت وام 5 میلیون تومانی از بسیج سازندگی اردبیل کار تولید را توسعه دادم دادم و توانستم یک کارگاه 50 متری راه اندازی کنم، با توجه به موفقیت کار تولیدی سال بعد 15 میلیون تومان وام دریافت کردم و دو کارگاه دیگر راه اندازی و برای 3 نفر اشتغالزایی کردم."

وی می افزاید: از محل تولید قارچ ماهانه حداقل دو و نیم میلیون تومان درآمد خالص دارم. برای فروش قارچ صدفی و بازاریابی مشکل خاصی ندارم چون بسیج سازندگی در بازاریابی به ما کمک می کند و بلافاصله محصولاتمان به فروش می رود.

شاکر بیان داشت: هم اکنون 200 متر فضا برای تولید قارچ دکمه ای اختصاص داده ام و اگر تسهیلات جدید دریافت کنم می توانم فضای بیشتری برای پروش قارچ صدفی و دکمه ای فراهم کنم.

این فعال اقتصادی با اشاره به همکاری سازمان بسیج سازندگی در زمینه اعطای تسهیلات افزود: این سازمان در سایر زمینه ها نیز مشاوره و همکاری لازم را با من داشته است. از جمله هنگامی که برای فروش قارچ با مشکل مواجه شدم و قارچ تولیدی در تعطیلات عید روی دستمان مانده بود بسیج سازندگی وارد عمل شد و خودش برایمان در سطح شهر بازاریابی کرد.

10 نفر از دوستانم را وارد عرصه اقتصاد مقاومتی کردم

شاکر اضافه کرد: حدود 10 نفر از دوستان دوره دانشگاهم را با توصیه و تشویق وارد کار تولید کرده ام، به این صورت که سود و هزینه کار را توضیح دادم و یک دوره آموزشی نیز برای آنها برگزار کردم، آنها نیز با بررسی جوانب کار تولید و با دریافت وام از بسیج سازندگی کارگاه تولیدی قارچ و مزرعه پرورش بلدرچین و کبک راه اندازی کرده اند.

وی به پیچ و خم های کار تولیدی نیز اشاره و تأکید کرد: کار تولیدی به ویژه در عرصه کشاورزی پشتکار زیادی می خواهد و اگر تولید کنندگان بتوانند در ماه های ابتدایی دوام بیاورند در نهایت به سودآوری می رسند.

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: چنانچه ارگان های دولتی تسهیلاتی در اختیار دهند که بتوانیم فعالیت خود را توسعه دهیم می توانیم تعداد افراد بیشتری را مشغول به کار کنیم.

شاکر با ذکر توصیه‌ای خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه رشته های مهندسی کشاورزی گفت: فارغ التحصیلان کشاورزی نباید در فکر پشت میز نشینی باشند در غیر این صورت بیکار می مانند. دانش آموختگان رشته کشاورزی باید به خود اشتغالی روی بیاورند، با همین وام هایی که پرداخت می شود می توان حتی زیرزمین خانه به یک کارگاه تولیدی تاسیس کرد.

خود من نیز به عنوان یکی از همین فارغ التحصیلان از کار تولیدی راضی و شکرگزار هستم و به خوبی امرار معاش می کنم. درست است که کار تولید کشاورزی در ابتدا کمی دارد اما همین که انسان خودش کارفرمای خودش است و روی پای خودش می ایستد و محتاج کسی نیست حس اعتماد به نفس و موفقیت را در فرد بوجود می آورد.

ارسال نظرات