رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: بالاخره پس از 1.5 ماه وقفه در صادرات تخم مرغ به عراق روز گذشته مرز این کشور به روی تخم مرغ ایرانی باز شد.
کد خبر: ۸۵۶۰۱۴۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، ناصر نبی‌پور شیری رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران گفت: اولین محموله صادراتی تخم‌مرغ ایرانی بالاخره پس از گذشت 1.5 ماه توقف از مرز عراق عبور کرد.

وی افزود: از روز پنج‌شنبه گذشته مجوز واردات مرغ و تخم مرغ ایرانی به گمرک کشور عراق توسط مسئولان این کشور صادر شده بود، اما به دلیل تعطیلات پایان هفته و شرایط جدید تا روز گذشته هیچ محموله‌ای از تخم مرغ از گمرک این کشور عبور نکرده بود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران بیان داشت: براساس شرایط جدید برای واردات تخم‌مرغ به عراق، نامه‌ای که از دامپزشکی ایرانی برای صادرات مرغ و تخم مرغ اخذ می‌شود، باید به تأیید سفارت ایران در عراق برسد و برای هر کامیون هم باید حدود 160 دلار به سفارت عراق پرداخت شود، تا مجوز صادرات صادر شود.

نبی‌پور شیری با تأکید بر اینکه میزان تولید در کشور زیاد است، و این امر مشکلاتی را برای تولید‌کنندگان ایجاد کرده است، تصریح کرد: بالاخره روز گذشته اولین محموله صادراتی تخم مرغ از گمرک این کشور عبور کرد و صادرات تخم مرغ از سر گرفته شد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار ایران بیان داشت: هنوز مشکل صادرات محصولات طیور ایرانی پس از مباحث مربوط به آنفلوانزای پرندگان به افغانستان حل نشده است و امیدواریم با رایزنی‌ها و اقداماتی که در حال انجام است، این مشکل تا چند روز آینده مرتفع شود.

وی مازاد تولید را مشکل اصلی تولید‌کنندگان تخم‌مرغ عنوان کرد و گفت: ایجاد ظرفیت‌های کاذب به ضرر تولید است، در حالی که خیلی نمی‌توان به صادرات تکیه کرد.

ارسال نظرات