معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به قانون ایمنی زیستی احترام بگذارد گفت:وزارت جهاد کشاورزی برای تولید، تحقیقات و واردات محصولات تراریخته از قانون ایمنی زیستی تبعیت می‌کند و آن چه مورد توجه ما بوده قانون است.
کد خبر: ۸۵۶۰۱۳۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسکندر زند در حاشیه سومین همایش بین‌المللی توسعه تجارت و بازار محصولات ارگانیک در پاسخ به این سوال که نظر وزارت جهادکشاورزی در خصوص تولید و واردات محصولات تراریخته کشاورزی چیست ، افزود: وزارت جهاد کشاورزی از قانون ایمنی زیستی تبعیت می‌کند و آن چه مورد توجه ما بوده قانون است.

وی با تاکید براینکه تا زمانی که  در خصوص محصولات تراریخته قانون داریم آنچه که مورد توجه ما بوده قانون است، خاطر نشان کرد: در قانون ایمنی زیستی استفاده از محصولات تراریخته و تحقیقات و تجارت آن قانونی و مشخص است.

اگر ایرادی در قانون ایمنی زیستی پیدا شد اصلاح می‌کنیم
رییس جدید سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی در پاسخ به این سوال که آیا تغییری در این خصوص ایجاد خواهد شد یا خیر، ادامه داد: هنوز قانون ایمنی زیستی اجرای نشده است و در حال نوشتن آیین نامه‌های آن هستیم.

زند گفت: با اجرای این قانون اگر ایرادی درآن پیدا شد، حتما اصلاح می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مواردی که در این جلسه در خصوص خطرات زیست محیطی و بهداشتی محصولات تراریخته مطرح ‌شد را قبول دارید یا خیر اظهارکرد: تکنولوژی شمشیری دو لبه است به طوری که می توان گفت که در محصولات ارگانیک هم به دلیل اینکه دارای تکنولوِژی بالای هستند، ممکن است که آلودگی داشته باشند.

زند یاد آور شد: هر تکنولوژی شمشیر دولبه است و بستگی دارد که چگونه از آن استفاده شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: آنچه که وزارت جهاد کشاورزی در خصوص محصولات ارگانیک مورد توجه قرار می‌دهد قانون جمهوری اسلامی ایران است.

سازمان حفاظت محیط زیست به قانون ایمنی زیستی احترام بگذارد
زند بیان داشت:  ما در خصوص تحقیقات واردات و تولید محصولات تراریخته حکم داریم بنابراین محیط زیست و سایر مسئولان ارگاینک باید به قانون از جمله  قانون ایمنی زیستی احترام بگذارند و اگر نقدی داریم، قانون را اصلاح کنیم.

وی اضافه کرد: جلسات مفصلی در این خصوص برای تدوین  آیین نامه‌های اجرای در حال برگزاری است.

این مقام مسئول تاکید کرد: فعالین بخش خصوصی می‌توانند در این خصوص فعالیت کرده و پیشنهاد‌های خود را به دولت ارائه دهند، همچنین مجلس نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

گفتنی است که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  صبح امروز در این نشست با ابراز نگرانی از واردات محصولات تراریخته به کشور و خطرناک خواندن آن برای محیط زیست و سلامت مردم گفت: این موضوع  را در شورای عالی ایمنی زیستی با حضور معاون اول رئیس جمهور بررسی می‌کند.

ارسال نظرات