خبرهای داغ:
حجت الاسلام شهیدی خبر داد

انتظار 8 هزار گلزار شهدا برای ساماندهی

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به وجود ۱۹ هزار ۶۱۳ گلزار شهدا در کشور گفت: از این میزان ۱۱ هزار گلزار ساماندهی شده و ۵۲۵ گلزار نیز تا پایان سال ساماندهی می‌شود و 8هزار گلزار دیگر را نیز امیدواریم با تأمین بودجه به پایان برسانیم.
کد خبر: ۸۵۶۰۰۷۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی در حاشیه تجدید بیعت با شهدای همدانی در بهشت زهرای این شهر در خصوص وضعیت ساماندهی گلزارهای شهدا در کشور و استان عنوان کرد: در استان همدان ۶۸۹ گلزار شهدا وجود دارد که ۹۰ درصد آن‌ها ساماندهی شده و ساماندهی مابقی نیز امیدواریم تا پایان سال ۹۴ به پایان برسد که در این صورت همدان اولین استان سامان دهنده کامل گلزارهای شهدا در کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: در کل کشور نیز ۱۹ هزار ۶۱۳ گلزار شهدا وجود دارد که از این میزان ۱۱ هزار گلزار ساماندهی شده و ۵۲۵ گلزار نیز تا پایان سال ساماندهی می‌شود و مابقی که حدود هشت هزار گلزار است را امیدواریم با تأمین بودجه بتوانیم به پایان برسانیم، بیشترین این گلزارها در استان تهران قرار دارد.

رئيس سازمان بنياد شهيد و امور ايثار گران در ادامه سخنان خود گفت: قانون جامع ایثارگری که از دولت گذشته تصویب آن در مجلس شورای اسلامی مطرح بود، بررسی آن در شورای نگهبان باقی‌مانده بود، به همین دلیل به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده و درنهایت تصویب و به دولت ابلاغ شد اما دولت در آغاز اولین سال کاری خود آن را ابلاغ نکرد،.

وی ادامه داد: سال گذشته این قانون به بنیاد شهید و امور ایثار گران ابلاغ شد، اکنون ۷۱ درصد قانون جامع ایثارگری اجراشده و ۲۹ درصد آن باقی‌مانده که نیازمند مصوبه دولت است، حدود ۱۹ درصد آن را تنظیم کرده‌ایم و به کمیسیون اجتماعی فرستاده‌شده تا به دولت فرستاده‌ شود و آن را اجرایی کنیم، این قانون در حوزه درمان، مسکن، جانبازان و رزمندگان بوده و بیشتر خدماتی است و بخشی از آن در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت طرح‌ریزی‌شده است.

وی ادامه داد: بخش‌هایی که بار مالی سنگینی دارد امسال و سال آینده در دولت اجرایی می شود، امیدوارم بتوانیم آن را کامل اجرایی کنیم، بیشترین مشکلات ایثارگران به علت کهولت سن مسئله درمان است، همه ایثارگران بیمه تکمیلی دارند و بیمارستان‌های بنیاد شهید نیز در اختیار آن‌هاست، بار سنگین اعزام به خارج جانبازان باعث شده که از چند پرفسور ایرانی از خارج کشور دعوت کردیم به ایران بیایند تا هم ویزیت ایثارگران را انجام داد و هم اگر جراحی لازم است برای آنان در داخل کشور انجام شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه بیمه برخی اقلام دارویی جانبازان را زیرپوشش قرار نمی‌دهد صندوق سلامت تشکیل شد تا مبالغ پرداختی در خصوص داروهای ایثارگران به آنان از طریق صندوق سلامت پرداخت شود، دغدغه ایثارگران در زمینه درمان کم کرده‌ایم به طوریکه ۹۰ درصد ایثارگران از نحوه درمان خود راضی هستند.

گفتنی است رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که به همراه کاروان تدبیر و امید به همدان سفرکرده، امروز با جامعه ایثارگری و جمعی از خانواده‌ای شهدا دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار