خبرگزاری بسیج: دکتر اسماعیل امینی شاعر و استاد دانشگاه در نشست با اعضای کانون شعر و ادب "باران" شهرستان ری اظهار داشت: امروز مردم، شعر شاعران قدیم را می خوانند بی آنکه زمان آنان را درک کرده باشند، گویی شاعران گذشته در میان مردم این زمانند.
کد خبر: ۸۵۶۰۰۳۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

شاعران توانایی دارند که بر روزگاران آینده مسلط شوند

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ وی در این نشست گفت: هر انسانی این توانایی را دارد که به مکان احاطه داشته باشد اما قدرت ندارد که به زمان مسلط شود و تنها شاعران و یا افراد خاص هستند که تعلق به یک زمان خاص ندارند و بر زمان سلطه دارند.

 این شاعر معاصر خاطر نشان کرد: شعر، عرصه نوآوری است و غالبا نوآوری در زبان و بیان اتفاق می افتد حتی در برداشت های شخصی می توان نوآوری کرد.

  وی افزود: مثلا ما هزاران سال شعر عاشقانه داشته ایم و با اینکه حوزه این شعر شخصی است حوزه زبان و بیان آن در طی سال ها دچار نوآوری شده است. درباره مرگ و زندگی و رسیدن بهار و دیگر موضوعات نیز همه یک اتفاق است اما شاعران در حوزه زبان و بیان موضوعات، نوآوری می کنند.

  یک اتفاق خیلی خوبی که در شعرهای امروز افتاده این است که شاعران جزئیات و اتفاق های کوچک تر را دیده و وصف کرده اند و از کلی گویی فاصله گرفته اند. در جزئیات خیلی کشف ها می توان کرد این خلاقیتی است که شاعران روزگار ما درباره شعر عاشورایی داشته اند .

  "مهدی ابوالحسنی" رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در سخنانی ضمن قدردانی از حضور استاد اسماعیل امینی در این نشست افزود: آقای امینی با دانش و خضوع فراوان و با ظرافت‌های شعری توأمان، بیشترین جدیت را در حوزه نقد داشته است.

ارسال نظرات