معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: بايد براي كمرنگ شدن آسیب های اجتماعی به امور تربیتی به وي‍ژه اوقات فراغت بهای بیشتری دهیم و این مهم می تواند با تعامل دستگاه های فرهنگ ساز جامعه میسر شود.
کد خبر: ۸۵۵۹۹۸۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرگزاري بسيج از شاهرود، محمدرضا میرزایی در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود با حضور مسئولان ادارات و نهادهای دولتی شاهرود در محل فرمانداری ویژه این شهرستان، ضمن اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) درباره خدمت رسانی به مردم، بیان داشت: منصب، نعمتی است که در صورت عدم پذیرش ارباب رجوع با روی گشاده تبدیل به نغمت می شود.

وی افزود: مسئولان نهادهای اجرایی باید پاسخگویی با روی گشاده به مردم که ولی نعمتان ما هستند را در دستور کار خود قرار دهند و برای رفع موانع خدمت رسانی با طرح مشکلات در کمیته های شهرستانی و بعضا استانی اقدام کنند.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان همچنین با اشاره به شعار سالجاری تحت عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت مورد تأکید مقام معظم رهبری، گفت: برنامه راهبردی وفاق ملی توسط دولت یازدهم پس از بیانات نوروزی مقام رهبری در راستای رشد و توسعه متوازن، همدلی و وفاق ملی بین مسئولان و نهادها و همچنین خدمت رسانی به مردم در دستور کار نهادهای دولتی قرار گرفته است.

میرزایی بیان داشت: امیدواریم بتوانیم در سایه این تعاملات و همدلی مسئولانه نسبت به خدمت رسانی عامه مردم موفق عمل کنیم؛ چرا که این مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی صاحبان اصلی انقلاب به رهبری امام راحل(ره) هستند.

وی ادامه داد: شهرستان شاهرود از لحاظ همدلی بین مسئولان و مردم رتبه نسبتاً ممتازی دارد و تنها موردی که در این میان می بایست به آن اشاره کرد این است که نهادهای دولتی باید نسبت به حل اختلافات خود در درون شهرستان اقدام کنند و این مورد نه تنها در دولت یازدهم بلکه در تمامی دولت های تاریخ انقلاب اسلامی تکلیف شده است.

معاون استاندار سمنان همچنین از اوقات فراغت به عنوان یکی از مهمترین مسائل اجتماعی روز جامعه نام برد و گفت: مسئولان نهاد های دولتی می بایست از ظرفیت های بدون استفاده خود مانند فضاهای آموزشی خارج از وقت اداری، بازدید از ادارات، آموزش و فرهنگ سازی در راستای برنامه ریزی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استفاده کنند.

میرزایی با اشاره به آسیب های پیرامون جوانان جامعه، بیان داشت: اگر می خواهیم آسیب های اجتماعی کمرنگ شوند باید به امور تربیتی و اوقات فراغت بهای بیشتری دهیم و این مهم می تواند با تعامل دستگاه های فرهنگ ساز جامعه میسر شود.

وی ادامه داد: ظرفیت های خالی نهادهای دولتی و آموزشی توسط مدیران نهادها باید در کمیته ها و یا نشست های مشترک معرفی شود تا بتوانیم برای استفاده بهینه از آنها برنامه ریزی کنیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه در مقابل پدیده های عصر ارتباطات نباید برخوردی منفعلانه داشت، گفت: هرگاه با پدیده هایی نظیر شبکه های اجتماعی، ویدئو، ماهواره و ... برخورد منفعلانه کردیم؛ نتیجه معکوس دیدم بنابراين باید برای فضای مجازی برنامه ریزی کرد وگرنه این مقوله به تهدید بدل می شود.

میرزایی با اشاره به اینکه امروزه جوانان ما بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند، بیان داشت: باید با برنامه ریزی با این پدیده های نوین برخورد کرد و همانگونه که حوزه، نهادهای فرهنگ ساز جامعه مانند سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در شبکه های اجتماعی فعالیت های فرهنگی و دینی خود را آغاز کرده اند، این قبیل برنامه ها را اشاعه دهیم.

وی افزود: اگر از برنامه ها و محیط های آموزشی در کنار پتانسیل های فرهنگی شهرستان و استان مان استفاده بهینه نکنیم؛ قطعاً اوقات فراغت به تهدید تبدیل می شود که این امر همان خواست بدخواهان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها