شرکت هندی طرح توسعه میدان فرزاد بی را تسلیم ایران کرد

شرکت هندی او ان جی سی ودیش هند به منظور دریافت مجوز توسعه میدان گازی فرزاد بی، طرحی اصلاح شده برای توسعه این میدان را تسلیم ایران کرد.
کد خبر: ۸۵۵۹۸۹۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر عامل شرکت هندی او ان جی سی ودیش هند به منظور دریافت مجوز توسعه میدان گازی فرزاد بی، طرحی اصلاح شده برای توسعه این میدان را ارائه داد.

کنسرسیومی به رهبری این شرکت در سال ٢٠٠٨ میلادی میدان گازی فرزاد بی را در بلوک فراساحلی فارسی (بینالود) در خلیج فارس کشف کرد اما به علت تحریم های غرب از انجام اقدامات لازم برای دریافت امتیاز توسعه این میدان خودداری نمود.

حال با وجود احتمال برداشتن تحریم ها، افق های روشنی در مورد این میدان گازی وجود دارد که در بردارنده ی ١٢ تریلیون و ٥٠٠ میلیارد فوت مکعب ذخایر اولیه با طول عمری ٣٠ ساله می باشد.

ان کی ورما مدیر عامل شرکت او ان جی سی ویدش به رویترز گفت: «حدود دو هفته ی پیش طرح اصلاح شده ای برای توسعه ی میدان گازی فرزاد بی در راستای درخواست مقامات ایرانی ارائه دادیم.»

وی به علاوه بیان داشت که ایران و کنسرسیوم در آینده ی نزدیک قرار است در رابطه با این طرح اصلاح شده به گفت‌وگو بنشینند.

براساس این گزارش در ماه جولای تهران یک پیش نویس قرارداد به هیئتی اعزامی هند که به ایران سفر کرده بودند ارائه داد. قرارداد جدید این بلوک ترکیبی از قراردادهای خدمات فنی و مشارکت در تولید می باشد.

ماه گذشته غلامرضا انصاری سفیر ایران در هند اعلام کرد که هند اولویت اول برای توسعه ی میدان گازی فرزاد بی می باشد اما به دهلی نو هشدار داد که هرچه سریع تر وارد عمل شود چرا که بازار منتظر نخواهد ماند.

ارسال نظرات