خبرهای داغ:
با اعتباری بالغ بر 282 میلیارد ريال صورت می گیرد

افتتاح و کلنگ زنی 70 پروژه عمرانی، هفته دولت در شهرستان طبس

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: طی هفته دولت امسال تعداد 70 پروژه مختلف با مجموع اعتبار 282 میلیارد ريال در شهرستان طبس به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید.
کد خبر: ۸۵۵۹۸۸۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، مهدی اخوان صفار در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان طبس ضمن تبریک دهه کرامت و هفته دولت اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر در طول اندک حضور خود برای تاریخ الگویی جاودانه شدند.

وی تصریح کرد: شان دولت ها آنچنان برجسته است که امام (ره) دولت ها را خدمتگزار مردم خطاب کردند و دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته تلاش های زیادی انجام داده است تا مشکلات مردم را با تدبیر و عقلانیت حل کند.

اخوان صفار اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت یکی از افتخارات دولت یازدهم است و شعار « دولت تدبیر و امید، دولت همدل با مردم » شعار امسال هفته دولت است.

وی بیان داشت: در هفته دولت سال 94 تعداد 70 پروژه شهری و روستایی با اعتبار 282 میلیارد ريال افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد و این در حالی است که در سال گذشته 65 پروژه به بهره برداری رسیده است که به لحاظ ریالی 4.5 برابر شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: طی هفته دولت سال گذشته تعداد 65 پروژه مختلف با مجموع اعتبار 6 میلیارد و 347 میلیون تومان در شهرستان طبس به بهره‌برداری رسمی رسیده است.

اخوان صفار ادامه داد: از مجموع 70 پروژه تعداد 62 پروژه افتتاح و 8 پروژه کلنگ زنی خواهد شد که در زمینه راه و شهرسازی 120 میلیارد ريال، در زمینه گازرسانی به روستاهای محور جوخواه 40 میلیارد ريال، در زمینه آسفالت معابر و اعتبارات شهرداری 59 میلیارد و 500 میلیون ريال، در زمینه نوسازی و تجهیز مدارس 11 میلیارد ريال و مابقی هزینه ها در سایر دستگاه های اجرایی هزینه شده است.

وی همچنین به دنبال افتتاح پروژه های متعدد در طبس، گفت: با توجه به جدول برنامه ریزی که در سطح استان انجام شده است، سفر معاون توسعه و برنامه ریزی استانداری خراسان جنوبی را به طبس خواهیم داشت.

کلانی: افتتاح 10 پروژه راه و شهرسازی طبس با اعتبار 120 میلیارد ريال

صادق کلانی معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی طبس نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: 10 پروژه شهرستان طبس در هفته دولت با اعتبار 120 میلیارد ريال افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ها 42 کیلومتر راه روستایی آسفالت و 100 خانوار از این مهم بهرمند خواهند شد و تلاش می کنیم موضوع آسفالت را در دهه فجر به 50 کیلومتر برسانیم.

معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی طبس گفت: در بحث قیر یارانه ای و اعتبارات ملی افزایش دو برابر داشته ایم و 8 هزار تن قیر جذب شده است که 5 هزار تن آن با پیگیری مستقیم نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی بوده است.

کلانی بیان داشت: با آسفالت راه روستایی گشن، آسفالت تمام روستاهای بالای 20 خانوار انجام خواهد شد و روستایی خاکی نخواهد ماند و جهت روستاهای زیر 20 خانوار فعلا راه و شهرسازی برنامه ای ندارد.

وی اضافه کرد: اعتبار راه طبس-یزد در سال گذشته ده میلیارد ريال بوده است و در سال جاری این اعتبار چندین برابر شده است و بالغ بر 50 میلیارد ريال اعتبار دارد.

معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی طبس در خصوص راه جدید طبس-بشرویه گفت: راه جدید طبس-بشرویه به دلیل صعب العبور بودن چندین مسیر پیشنهادی داشته است و مسافت آن طبق نقشه برداری حدود 80 تا 85 کیلومتر است.

کلانی ادامه داد: طبس و بشرویه حدود 30 تا 40 کیلومتر نزدیک خواهد شد و حدود 300 متر دیگر از این راه مانده است که به زودی بازگشایی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها