شاخص بورس دوبی در پی افت قیمت نفت و منفی شدن چشم انداز اقتصادی عربستان ۴ درصد افت کرد و شاخص بورس ابوظبی هم افت ۱.۴ درصدی داشت.
کد خبر: ۸۵۵۹۷۸۸
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، بازارهای بورس امارات در معاملات اولیه روز یک شنبه در واکنش به کاهش بیشتر قیمت نفت و تصمیم موسسه اعتبار سنجی فیچ در مورد کاهش چشم انداز خود در مورد بدهی های عربستان به دلیل نفت ارزان قیمت، شاهد افت شاخص ها بود.
شاخص اصلی بورس دوبی، که آشفته ترین بازار بورس منطقه به شمار می رود  با 4 درصد افت به 3 هزار و 563 واحد رسید که پاین ترین رقم در 4 ماه گذشته بود. شاخص بورس ابوظبی هم شاهد افت 1.4 درصدی بود.
در بین بازندگان اصلی، نام امار پراپرتیز، بزرگترین شرکت املاک امارات به چشم می خورد که شاهد افت 5.9 درصدی ارزش سهام خود بود. همچنین ارزش سهام شرکت الدار پراپرتیز، بزرگترین شرکت توسعه دهنده ابوظبی نیز 4.4 درصد افت داشت.
قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه برای اولین بار پس از بحران مالی سال 2009 به زیر 40 دلار در هر بشکه رسید. در عین حال، موسسه اعتبارسنجی فیچ، چشم انداز خود نسبت به اقتصاد عربستان را از «با ثبات» به «منفی» تغییر داد.
امارات با اقتصادی به نسبت متنوع تر و منابع مالی دولتی قوی تر، در جایگاه بهتری نسبت به اکثر اقتصادهای حاشیه خلیج فارس برای عبور به سلامت از دوران نفت ارزان قیمت قرار دارد.
اما سرمایه گاران نگران اند که مبادا کاهش بیشتر شاخص ها در بازار بورس عربستان و کند شدن رشد اقتصادی در این کشور تاثیری منفی بر قیمت دارایی ها در کل منطقه بگذارد.
ارسال نظرات