دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه تا کنون ۳۰۰ هزار کارگر به سامانه ۳۰۰۰۱۶۳۳ پیامک ارسال کرده اند گفت: مهلت ارسال پیامک تا ۲۰ شهریور ماه ۹۴ تمدید شد.
کد خبر: ۸۵۵۹۷۸۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، هادی ابوی با اشاره به استقبال کارگران کشور از سامانه پیامکی ثبت اطلاعات گفت: تا کنون 300 هزار نفر به این سامانه پیامک ارسال کرده اند.

وی گفت:کلیه نیروهای کار مشمول قانون کار می‌توانند بدون هیچ منعی جهت ثبت نام در این بانک اطلاعاتی شماره تلفن ثابت و کد شهر محل سکونت خود را به سامانه 30001633 پیامک کنند. به عنوان نمونه کارگران تهرانی پیش شماره 021 و شماره تلفن ثابت خود را به این سامانه پیامک کنند.

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه مهلت ارسال پیامک تا 5شهریور ماه سال جاری بود افزود: به دلیل استقبال گسترده این مهلت را تا 20شهریور ماه سال جاری تمدید کردیم. اکنون کارگران از سراسر کشور می‌توانند به این سامانه پیامک ارسال کنند.

ابوی با بیان اینکه حدود 7 میلیون کارگر فاقد بیمه در کشور فعالیت می‌کنند گفت: پیش‌بینی ما این است که حداقل 7 میلیون کارگر فاقد بیمه در کارگاه‌های زیر زمینی مشغول به کارند که از طریق این سامانه و بانک اطلاعاتی امکان شناسایی آنها فراهم می‌شود.

وی در ادامه به کمیته امور بانوان کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع یکی از تأکیدات سازمان جهانی کار است. در میان مجموعه کارگری معمولاً‌ آقایان فعالیت دارند و کمتر بانوان به چشم می‌خورند اما با تشکیل این کمیته مجموعه ای از بانوان نیز به عضویت در آمده اند.

ارسال نظرات