اداره اطلاعات انرژی آمریکا متوسط تولید نفت ایران در نیمه نخست ۲۰۱۵ را ۲.۸ میلیون بشکه در روز اعلام و ایران را سومین تولید کننده اوپک پس از عربستان و عراق معرفی کرد.
کد خبر: ۸۵۵۹۷۶۸
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های چشم انداز کوتاه مدت انرژی پیش بینی کرد تولید نفت ایران در سال 2016 تنها 300 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

این نهاد تخصصی وابسته به وزارت انرژی آمریکا پیش بینی کرده است تحریم ها علیه ایران تا پایان اکتبر 2015 لغو شود اما زمان اجرایی شدن لغو تحریم ها به نیمه دوم 2016 کشیده شود.

بر اساس این گزارش میزان افزایش تولید نفت ایران پس از لغو تحریم ها به عواملی از جمله وضعیت کنونی چاه ها و زیرساخت های نفتی بستگی دارد و انتظار نمی رود در سال 2016 ایران بتواند بیش از 300 هزار بشکه تولید روزانه نفت خود را افزایش دهد.

تولید نفت ایران پیش از تحریم ها در سال 2011 بالغ بر 3.6 میلیون بشکه در روز بود که این رقم در نیمه نخست سال جاری میلادی به 2.8 میلیون بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت ایران در نیمه نخست 2014 نیز 2.8 میلیون بشکه در روز اعلام شده بود.

بر این اساس، در میان 12 عضو اوپک، ایران سومین تولیدکننده بزرگ اوپک در نیمه نخست 2015 بوده است. عربستان با تولید 9.68 میلیون بشکه ای در رتبه نخست و عراق با تولید 3.55 میلیون بشکه ای در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته اند.

امارات با تولید 2.7 میلیون بشکه در روز پس از ایران چهارمین تولیدکننده نفت اوپک شناخته شده است.

ارسال نظرات