همزمان با هفته دولت و به دنبال سفر یک روزه معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سه طرح گردشگری در بافت تاریخی یزد افتتاح و بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۸۵۵۹۶۵۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس، معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در سفر یک روزه خود به استان یزد ضمن بازدید از بافت تاریخی و برخی بناهای موجود در این بافت، از سه طرح گردشگری نیز بهره‌برداری کرد.

محمدحسن طالبیان در برنامه‌های بازدید و افتتاح خود در این سفر از هتل سنتی رویای قدیم، رستوران لمپا و رستوران باغ درویش بهره‌برداری کرد.

هتل رویای قدیم، هتلی سنتی است که در خانه تاریخی سیدهاشمی بنا نهاده شده و با 12 اتاق و ظرفیت اسکان 50 نفر، به گردشگران خدمت‌رسانی خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز همچنین از محل احداث موزه منطقه‌ای یزد، بافت تاریخی، بازار شاهزاده فاضل، هتل‌های سنتی در حال ساخت، میدان وقت الساعه، پایاب قنات زارچ، خانه اخوان سیگاری، و ... نیز بازدید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، فرماندار یزد و برخی دیگر از مسئولان، معاون سازمان میراث فرهنگی را در این سفر همراهی می‌کردند.

معاون سازمان میراث فرهنگی در حاشیه این بازدیدها در جمع خبرنگاران، استان یزد را به عنوان یک الگو در زمینه بازسازی و استفاده از خانه‌های تاریخی با کاربری‌های مختلف معرفی کرد.

محمدحسن طالبیان بیان کرد: خانه‌های تاریخی در سراسر کشور به دلیل نوع ساخت و معماری خاص، از ارزش بالایی برخوردارند و باید مورد مرمت و بازسازی و استفاده قرار گیرند تا از تخریب آنها جلوگیری شود.

ارسال نظرات