حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده در جمع مردم ابرکوه گفت: با مرور تمام تاریخ می‌بینیم تنها حکومت جمهوری اسلامی اشاعه دهنده دین در عمل بوده است و تفسیر تمام‌عیار قدرت این اسلام شیعی، مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۸۵۵۹۶۵۲
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سروابرکوه، نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در محفل عاشقان ولایت در تکیه حضرت ابوالفضل علیه‌السلام نبادان ضمن تبریک ایام خجسته دهه کرامت اظهار کرد: حدیث امام رضا علیه‌السلام که فرمودند: «کلمه لااله الا الله حصنی، فمن دخل حصنی امن من عذابی! بشرطها و شروطها و انا من شروطها» یکی از احادیث کاملاً سیاسی است که از سفر خود به ایران که به حدیث سلسله الذهب معروف است، بیان کردند.

حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع زاده این حدیث معصومین  را مصداق پیوند دین و سیاست دانست و تأکید کرد: در تفسیر آن باید گفت که گوینده لااله الا الله از هر گناهی مصون است، اما این ادای امانت شرط دارد، یکی از شرایط اصولی «لا اله الا الله» اصل ولایت است.

وی شرط مسلمانی را در کلام امام رضا(ع) تسلیم بودن در برابر ولایت بیان کرد و افزود: هر اسلامی تحت هر حاکمیت فردی نمی‌تواند انسان را مصون از عذابی الهی کند؛ زمانی این مصونیت معنا دارد که امام و حاکم مردم امام حق باشد مثل علی بن موسی الرضا علیهم السلام.


نماینده مردم ابرکوه در مجلس تأکید کرد: امروز کشورهای زیادی داعیه برافراشتن پرچم اسلام و جمهوریت دارند، اما تنها حکومت که اشاعه دهنده دین در عمل،آن حکومتی است که تحت ولایت‌فقیهی است که ادامه‌دهنده سلسله امامت امام معصوم(ع) است.

وی افزود: اگر در تمام تاریخ را مرور کنیم، تنها حکومت جمهوری اسلامی تاکنون این‌گونه بوده است و تفسیر تمام‌عیار قدرت این اسلام شیعی، مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام زارع زاده با انتقاد از کسانی که قصد دارند به مسئله ولایت خدشه وارد می‌کنند گفت: به آنان که می‌گویند تابعیم و تابع نیستند و مدعی هستند و ثابت نیستند، باید گفت که اگر کسی بخواهد حدیث سلسله الذهب را تفسیر کند نهایتاً به مسئله ولایت‌فقیه منتهی می‌شود که در تداوم ولایت اهل‌بیت(ع)است؛ همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمود پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

وی عزت نظام جمهوری اسلامی را مرهون عمل به حدیث سلسله الذهب عنوان کرد و بیان داشت: در قرن 21 که اوج توحش است کشور ما توانسته است زمام حاکمیت انسان به‌تمام‌معنا را داشته باشد تا جاییکه دنیای شرق و غرب امروز از دین وحشت دارد و هویت خود را در مقابل آتش‌فشان دین درخطر می‌بینند.

زارع زاده تأکید کرد: مسیر حرکت امام رضا(ع) به مرو است که به ما قدرت داده و این مسیر باید احیاء شود، بازسازی شود، ما برای این نفوذ در کشورهای عراق، یمن، سوریه و... یک ریال خرج نکردیم چون منطق ما بر پایه فطرت، محبت و انسانیت است.

ارسال نظرات