در هقته دولت امسال؛

۶۶ پروژه عمرانی و خدماتی در یزد افتتاح می شود

فرماندار یزد گفت: همزمان با هفته دولت ۶۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۸۵۵۹۵۹۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمود شاکری شمسی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان، اظهار داشت: همزمان با هفته دولت ۶۶ پروژه در حوزه های کشاورزی، مسکن، مدیریت شهری، گاز، برق، صنعت، گردشگری و فرهنگی با اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیاد و ۷۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در شهرستان یزد به بهره برداری می رسد.

وی از اشتغالزایی ۱۷۳ نفر در این زمینه خبر داد و افزود: ۸۴.۸ درصد از این طرح ها در حوزه شهری، ۱۵.۲ درصد حوزه رستایی، ۳۹.۴ درصد با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۶۰.۶ درصد دولتی است.

فرماندار یزد اظهار داشت: بالغ بر ۶۰ درصد این طرح ها نیز عمرانی، ۳۰.۳ درصد گردشگری و ۹.۱ درصد سبقه اقتصادی دارند.

 

شاکری شمسی با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رعایت قانون، حرکت بر اساس چارچوب قانون و قانون محوری به عنوان یک اصل پذیرفته شده برای برگزاری انتخابات سالم در سرلوحه کارهای فرمانداری قرار دارد.

وی ادامه داد: رعایت کامل بی طرفی و فراهم کردن زمینه رقابتی برای افرادی که خود را واجد شرایط می دانند، زمینه برای حضور همه افراد برای شکل گیری رقابت و فراهم کردن زمینه حضور حداکثری از مواردی است که به آن توجه خواهد شد.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه استان یزد به لحاظ گردشگری رتبه سوم کشور را دارد از رشد بی سابقه گردشگران خارجی به استان خبرداد و گفت: این گردشگران از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، ژاپن و چین هستند که ارزآوری خوبی برای کشور ایجاد شده است.

وي از افزايش مدت ماندگاری گردشگران به ۲.۷ شبانه روز در استان خبر داد و افزود: همچنین شرايط شلوغي حضور گردشگران از پنج ماه به هفت ماه رسیده است.

تاکید بر ساماندهی مطب پزشکان در شهر یزد

فرماندار یزد گفت: یزد به عنوان یکی از قطب های درمانی در کشور مطرح است و با داشتن پزشکان متخصص و متعهد و ارائه خدمات بالای پزشکی به بیماران شرایطی فراهم شده تا مردم از سایر نقاط کشور به یزد روانه شوند.

وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به مشکلات ترافیکی و استقرار و اسکان مراجعین غیر بومی برای استفاده از خدمات درمانی استان باید نسبت به امکان سنجی و استقرار واحدهای ارائه خدمات پزشکی در مکان مناسب تری تصمیمات لازم اتخاذ شود.

شاکری شمسی افزود: محور یزد تفت با توجه به سهولت امکان دسترسی سایر شهرستان ها، دیگر استان ها و حتی متقاضیان خارج از کشور و وجود زیرساخت های لازم می تواند محل مناسبی برای ایجاد شهرک سلامت در یزد باشد.

نظارت مستمر بر نانوایی های شهر یزد

معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرماندار یزد نیز در این نشست از نظارت مستمر بر نانوایی های سطح شهر خبر داد و گفت: آموزش نانوایان در سال گذشته به صورت تئوری و عملی برگزار شد که در این زمینه ۳۵۰ نفر آموزش دیدند.

 

افسانه شهابی پور از تجهیز میوه فروشی های شهر یزد به ترازوی دیجیتال خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه میوه ها با نرخ های متفاوتی عرضه می شود که در قالب این طرح خریداران می توانند از جزئیات وزن و قیمت میوه های دریافتی خود مطلع شوند.

ملزم کردن کوره های آجر پزی به نصب فیلتر 

معاون فني و امور عمراني فرماندار يزد نیز در این نشست با اشاره به اينكه ساماندهي خيابان مسجد جامع به عنوان يكي از خواست هاي كسبه و برخي از اهالي محترم اين منطقه بوده است اظهار داشت: از سال گذشته طرح هاي ساماندهي اين خيابان با هدف مرمت و كف سازي، اصلاح مسير پياده رو و شبكه روشنايي توسط مشاور تهيه كه بعد از بررسي در كارگروهي كه بدين منظور در فرمانداري يزد تشكيل شده بود به تصويب رسيد.

 

امیر شاکری با اشاره به مصوبه شوراي ترافيك شهرستان مبني بر پياده رو شدن اين خيابان افزود: به جهت قرار گيري موقعيت جغرافيايي خيابان مسجد جامع در بافت تاريخي شهر يزد، اين خيابان نيازمند بهسازي و تبديل از سواره رو به پياده رو در آينده اي نزديك هستيم كه خوشبختانه با همكاري دستگاه هاي اجرايي مرتبط اين طرح با قوت در حال اجرا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کوره های فشاری ملزم به نصب فیلتر شدند، افزود: تاکنون ۳۰ فیلتر نصب شده و این روند ادامه دارد و امیدواریم تا پایان امسال کلیه کوره های فشاری فیلتر گذاری شوند.

افتتاح ۱۰ پروژه در زارچ در هفته دولت

امیر صادقی مقدم، بخشدار زارچ نیز در این نشست از افتتاح  ۱۰ پروژه با اعتباري بالغ بر ۳۴ ميليارد ريال همزمان با هفته دولت در این بخش خبر داد و گفت:  ساخت استخر جهت تامين آب فضای سبز و پرورش ماهی با همكاری بخش خصوصی، افتتاح فاز اول راه روستايی مجتمع دامداری های روستای چرخاب كهنه، زيرسازی و آسفالت فاز اول خيابان امام رضا (ع) از جمله این پروژه هاست.

فعالیت ۱۲ دهیاری در بخش مرکزی یزد

حسین عسکرزاده، بخشدار مرکزی یزد نیز در این نشست از فعالیت ۱۲ دهیاری در این بخش خبر داد و گفت: عمده ترین اقدامات عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارریال انجام شده است.

وی احداث پارک در سیدمیرزا، ده نو و فهرج، افتتاح گازرسانی به منازل روستای فهرج، تعمیر و بازسازی خانه بهداشت روستای خویدک را از جمله اقدامات در دست اجرا عنوان کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار