فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه پلیس در کشور ما به عنوان پلیس اسلامی شناخته می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های پلیس اسلامی، روشن‌بینی در مسائل سیاسی است.
کد خبر: ۸۵۵۹۵۷۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سردار ایرج کاکاوند، ظهر امروز در همایش پلیس استان یزد با موضوع ویژگی‌های پلیس اسلامی اظهار کرد: پلیس در کشورهای اسلامی به ویژه در جمهوری اسلامی ایران از ویژگی‌های خاص خود برخوردار است و این ویژگی‌ها باید تقویت شود.

وی ضمن برشمردن ویژگی‌ها و شاخص‌های پلیس اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز برای پلیس اسلامی شاخصه‌هایی قائل شده‌اند که باید به آن توجه شود تا این شاخص‌ها به عنوان ملاک شناخت پلیس اسلامی فراگیر و مطرح شود.

فرمانده انتظامی استان یزد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها پلیس اسلامی را بصیرت دانست و عنوان کرد: داشتن بصیرت در وجوه و ابعاد مختلف از ویژگی‌های یک پلیس توانمند اسلامی است به نحوی که پلیس اسلامی از اوضاع و احوال سیاسی اطراف خود آگاه است و دوست و دشمن خود را به خوبی می‌شناسد و در دفاع از ارزش‌های اسلامی حضوری فعال دارد.

کاکاوند همچنین خاطرنشان کرد: پلیس اسلامی در خط امام و رهبری حرکت می‌کند و از وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی دوری می‌کند و ایجاد امنیت و آرامش برای مردم برای او از هر موضوع دیگری اهمیت بیشتری دارد.

وی، یکی دیگر از شاخصه‌های پلیس اسلامی را داشتن بصیرت سیاسی عنوان کرد و افزود: در واقع روشن‌بینی در مسائل سیاسی همچنین بهره‌مندی از فهم تحلیل سیاسی و قدرت تشخیص حق از باطل از مصادیق بصیرت سیاسی است که پلیس اسلامی باید از آن به بهترین نحو ممکن برخوردار باشد.

کاکاوند همچنین با تاکید بر اینکه آگاهی و بهره‌مندی صحیح از اوضاع و احوال سیاسی و اجتماعی، از ویژگی‌های دیگر پلیس اسلامی است، بیان کرد: پلیس آگاه، پلیسی است که این شرایط را داشته باشد و از اوضاع و احوال جامعه باخبر باشد و بتواند بصیرت خود را در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و ... تقویت کند.

فرمانده انتظامی استان یزد، فهم عمیق پلیس از رخدادهای جامعه را از دیگر ویژگی‌های پلیس اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس فقط موارد ظاهری را نمی‌بیند و تلاش می‌کند فهمی عمیق از معارف اسلامی داشته باشد تا از قوه تشخیص و تحلیل و بصیرت سیاسی بهره‌مند شود.

فرمانده انتظامی استان یزد همچنین داشتن قدرت مقایسه و قضاوت، هوشمندی و روشن‌بینی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی را نیز از خصوصیات یک پلیس مسلمان برشمرد و افزود: هدف‌ها، ابزار رسیدن به هدف، روش‌ها و در نهایت راه‌های مبارزه با دشمن باید توسط پلیس شناخته شود و آنچه مورد تاکید است، موضوع بصیرت و بصیرت‌افزایی است و کارکنان باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی اظهار امیدواری کرد: پلیس در استان یزد از این ویژگی‌ها و شاخص‌ها بهره‌مند باشد و تلاش کند با تقویت این ویژگی‌ها در خود، هرچه بهتر در مسیر ایجاد امنیت و آرامش جامعه و مردم قدم بردارد.

کاکاوند، پلیس را نیروی قابل اعتماد مردم دانست و تاکید کرد: اگر پلیس نتواند انتظارات مردم را برآورده کند و در منش و اخلاق، مغایر با ویژگی‌های پلیس اسلامی باشد، نظام زیر سئوال خواهد رفت و مردم بدبین خواهند شد.

 

ارسال نظرات